Service Desk Agent - French/Dutch Speaker

Oraș de lucru
Tipul job-ului
Salariu Nespecificat
Limbă străină
Permis conducere Nespecificat

Candidatul Ideal

To Join Our Team You Will Need:
  • Bachelor's degree
  • 0-3 years’ experience in customer support services
  • Excellent communication skillS, both verbal and written; ability to explain technical information clearly
  • Troubleshooting and problem solving skills, analytical and process-oriented approach
  • Ability to prioritize and multitask efficiently; attention to detail and organizational skills
  • Collaborative team spirit; ability to work flexible working hours as needed on special occasions
  • Good command of French OR Dutch AND English

Descrierea jobului

The Opportunity:
  • Act as single point of contact (telephone, E-Mail, etc.) while providing support services to Goodyear contractors franchise dealers after service activation (rollout of GRIPS).
  • Provide first level support on daily issues in using GRIPS and connected systems. Document the issue, what you have tried and the solution. If no solution can be found, escalate to second level support. Make sure customer comes first and customer satisfaction is key.
  • Follow-up on customer issues and requests as also regular contact with the customer to ensure transparency and work progress until solution using internal and external parties as pre-defined in the process. Using of remote access tools as also live support systems to identify customer request/issue and guarantee efficient problem solution.
  • Outbound Calls to execute change manage actives to drive central change (e.g. setup in the systems, best practices, online trainings) according to requirements from central operation of EMEA Retail IT.
  • Action calls to Support rollout actives for new dealers, by performing IT Setup audit remotely (software and hardware check, speed test, checklists)
  • Test new functionalities as part of minor upgrade or as part of a yearly full release should be tested for the supported countries/languages. Document testing and drive bug fixing process (development ticket creation, follow-up and confirm solution).

Principle Duties And Responsibilities
  • Ensure customer satisfaction and provide solutions: Receive, log, categorize, prioritize, diagnose and resolve customer issues / requests via email, phone or other defined communication channels.(first and second level support)
  • Follow standard Service Desk operating procedures and accurately log all Service Desk tickets using the defined tracking software. Document resolutions / workarounds in documentation database
  • Redirect issues / requests that cannot be resolved by the customer support team to the appropriate resolver groups
  • Follow-up with resolver groups to ensure resolution within service level agreements.
  • Ensure accurate documentation of all requests, issues, workarounds, working instructions and documentation database
  • Conduct outbound calls on request by Central Retail Operations
  • Call necessary dealers and perform tasks according to the guidelines
  • Document, resolve and channel back to requestor
  • Test new bugfixes, minor enhancements and full releases, according to guidelines
  • Document results of the testing and create, if necessary, follow-up tasks for developers

If You Join Us, You Will Enjoy:
  • Competitive salary package
  • Free private medical services
  • Flexible benefits from your favorite brands available on flexible benefits portal
  • 25 vacation days/year
  • Referral bonuses for new hires recommended by you
  • WFH & Flexible Working Hours
  • Discount price to purchase Goodyear tires
  • Free access to the Bookster library
  • Discount on products and services through agreed partnerships.

Descrierea companiei

Goodyear este una dintre cele mai mari companii de anvelope din lume ce si-a inceput activitatea in anul 1898 ca producator de anvelope pentru biciclete si carucioare cu doar 13 muncitori. Compania a crescut rapid si numără astăzi aproximativ 72 000 de angajați și își produce produsele în 55 de unități din 23 de țări din întreaga lume. Cele două centre de inovare Goodyear din Akron, Ohio și Colmar-Berg, Luxemburg, se străduiesc să dezvolte produse și servicii de ultimă generație care stabilesc tehnologia și standardul de performanță pentru industrie.

În România, Goodyear Dunlop este prezent din anul 1999 și este reprezentat de două persoane juridice diferite, Goodyear Dunlop Tyres (Biroul de vânzări) și Goodyear Operations. Goodyear Operations România este Centrul Global de Servicii pentru Afaceri al Goodyear Dunlop EMEA. Centrul GBS din București a început în iulie 2011. Misiunea centrală a Centrului a fost întotdeauna să ofere satisfacția internă a clienților cu responsabilitatea comună a livrării - Performanța de conducere ca ONE TEAM.

Scopul nostru la Goodyear este să creăm încredere și să creăm un mediu în care asociații sunt inspirați de muncă. Pe langa anvelopele Goodyear, producem și alte mărci internaționale bine respectate, inclusiv Dunlop, Kelly, Fulda, Sava și Debica, iar afacerea noastră cu pneuri oferă produse din cauciuc și polimeri pentru o varietate de piețe. Credem în oamenii noștri și îmbrățișăm schimbarea pentru a ne angaja și a le permite asociaților Goodyear să-și realizeze întregul potențial.

Pentru mai multe informații despre Goodyear și produsele sale, accesați www.goodyear.com/corporate.

Publicat 12 mai 2022 Reactualizat 19 mai 2022 Expiră 11 iun. 2022
Joburi similare

Folosim cookie-uri pentru a-ti oferi o experienta personalizata. Permite activarea acestora pentru a beneficia de avantajele lor.