Candidatul Ideal
Anunț selecție DIRECTOR GENERAL la Societatea
COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA S.A.
Data publicării anunțului: 09.10.2025
Termen-limită pentru depunerea dosarelor de candidatură: cu cel puțin 30 de zile de la data publicării anunțului: 10.11.2025, ora 14.00
Dosarele de candidatură se depun astfel: în plic închis și sigilat la Societatea COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA SA, Municipiul Brăila, str. Piața Uzinei nr.1, Județ Brăila, cod poștal 810140 și în format electronic pe adresa dunarea@apabraila.ro
Pentru informații suplimentare persoanele interesate sunt rugate să acceseze site-ul Societății COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA SA (https://apabraila.ro/).
CRITERII MINIME DE SELECȚIE:
TRĂSĂTURI ȘI CONDIȚII:
CRITERII DE EVALUARE:Competențe profesionale specifice sectorului de activitate
Competențe profesionale de importanță strategică
Competențe de guvernanță corporativă
Competențe sociale și personale
Experiență pe plan local și/sau internațional
Competențe și restricții specifice
Reputație personală și profesională
Integritate
Independență
Expunere politică
Abilități de comunicare interpersonală
Aliniere cu scrisoarea de așteptări (doar pentru candidații din Lista Scurtă
Studii superioare finalizate cel puţin cu diplomă de licenţă, în domeniul ştiinţelor științelor inginerești/economice/juridice;
Experienţă în consultanţă în management sau în funcţii de conducere exercitate la nivelul autorităților publice ori în funcții de administrator, respectiv de director, precum și în orice alte funcții de conducere în cadrul întreprinderilor publice ori societăţilor din sectorul privat
Înscrieri în cazierul fiscal și judiciar – zero
Candidații selectați conform cerințelor, vor fi evaluați pe baza matricei Directorului General, anexă la Profilul postului, postată pe site-ul Societății COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA S.A. (https://apabraila.ro/).
CONȚINUTUL DOSARULUI DE CANDIDATURĂ:
Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele documente:
1.Opis documente;
2.Curriculum Vitae, format Europass, redactat în limba română;
3.Adeverință care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate – original;
4.Cazier judiciar – original;
5.Cazier fiscal – original;
6.Copii după următoarele documente:
a) act de identitate (B.I./C.I./Pașaport) – obligatoriu;
b) certificat de căsătorie sau alte acte – obligatoriu doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit față de cel înscris pe actul de identitate copie – opțional;
c) documente care să ateste nivelul studiilor absolvite (diplomă licență, master, doctorat cu supliment) – obligatoriu;
d) alte documente care să certifice efectuarea altor specializări (diplomă de studii aprofundate și/sau certificate ANC cu supliment) – opțional;
e) alte documente care să dovedească participarea la conferințe, seminare și/sau cursuri, fără certificare ANC (diplome de participare) – opțional;
f) documente care să ateste experiența profesională în domeniul științelor inginerești, economice sau juridice de cel puțin 7 ani (carnet de muncă; extras contract din Registrul General de Evidență a Salariaților / REVISAL după caz; adeverințe eliberate de angajatori – model solicitat de AMEPIP; etc) – obligatoriu
g) documente care să ateste experienţa de minim 5 ani în consultanţă în management sau în funcţii de conducere exercitate la nivelul autorităților publice ori în funcții de administrator, respectiv de director, precum și în orice alte funcții de conducere în cadrul întreprinderilor publice ori societăţilor din sectorul privat (certificat constatator de la Registrul Comerțului și/sau Act constitutiv, contracte de mandat/management, adeverințe eliberate de entitățile juridice în care au dobândit această experiență) – obligatoriu;
7. Formulare:
a) declarație privind statutul de independent (Formular 1);
b) declarație privind neîncadrarea în situația de conflict de interese (Formular 2);
c) declarație privind situaţiile prevăzute la art.4 din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 3);
d) declarație privind situaţiile prevăzute la Art.30 alin.(9) din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 4);
e) declarație cu privire la faptul că toate copiile după documentele depuse de către candidat, prevăzute la punctul 6, sunt conforme cu originalul (Formular 5);
f) declarație privind expunerea politică (Formular 6);
g) acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal care să confirme acordul candidatului de a se procesa datele sale personale în scopul realizării procedurii de selecție, precum și acordul de a permite verificarea informațiilor furnizate (Formular 7).
Modelele de formulare pot fi descărcate de pe pagina de internet a Societății COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA S.A. (https://apabraila.ro/)
Dosarele de candidatură incomplete vor fi respinse.
Notă: Anunțul a fost publicat în presa românească (Bursa și Ziarul Financiar), pe platforma de recrutare eJobs (https://www.ejobs.ro/) și pe paginile de internet ale:
Societății COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA S.A. (https://apabraila.ro/)
Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Dunărea Brăila (https://www.adidbraila.ro/)
AMEPIP (https://amepip.gov.ro/apt-local-central/)
COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA S.A.
Data publicării anunțului: 09.10.2025
Termen-limită pentru depunerea dosarelor de candidatură: cu cel puțin 30 de zile de la data publicării anunțului: 10.11.2025, ora 14.00
Dosarele de candidatură se depun astfel: în plic închis și sigilat la Societatea COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA SA, Municipiul Brăila, str. Piața Uzinei nr.1, Județ Brăila, cod poștal 810140 și în format electronic pe adresa dunarea@apabraila.ro
Pentru informații suplimentare persoanele interesate sunt rugate să acceseze site-ul Societății COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA SA (https://apabraila.ro/).
CRITERII MINIME DE SELECȚIE:
- Studii superioare finalizate cel puţin cu diplomă de licenţă, în domeniul ştiinţelor științelor inginerești/economice/juridice;
- Experiență de minimum 7 ani în domeniul studiilor absolvite;
- Experienţă de minim 5 ani în consultanță în management sau în funcţii de conducere exercitate la nivelul autorităților publice ori în funcții de administrator, respectiv de director, precum și orice alte funcții de conducere în cadrul întreprinderilor publice ori societăţilor din sectorul privat.
TRĂSĂTURI ȘI CONDIȚII:
- Are cetățenie română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
- Cunoaște limba română (scris și vorbit);
- Are capacitate deplină de exercițiu;
- Are o stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de medicina muncii;
- Nu a fost destituit dintr-o funcție publică și/sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
- Nu are înscrieri în cazierul judiciar și/sau fiscal;
- Nu a fost condamnat prin hotărâre judecătorească definitivă pentru infracțiunile prevăzute la art. 6 din Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracțiuni prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor – declarație pe propria răspundere;
- Nu se află într-una din situațiile prevăzute de art.88 din Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea faptelor de corupție, precum și cele referitoare la conflictul de interese și a statutului societății;
- Pe perioada executării mandatului/mandatelor nu a fost revocat din funcție în ultimii cinci ani.
CRITERII DE EVALUARE:
CONȚINUTUL DOSARULUI DE CANDIDATURĂ:
Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele documente:
1.Opis documente;
2.Curriculum Vitae, format Europass, redactat în limba română;
3.Adeverință care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate – original;
4.Cazier judiciar – original;
5.Cazier fiscal – original;
6.Copii după următoarele documente:
a) act de identitate (B.I./C.I./Pașaport) – obligatoriu;
b) certificat de căsătorie sau alte acte – obligatoriu doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit față de cel înscris pe actul de identitate copie – opțional;
c) documente care să ateste nivelul studiilor absolvite (diplomă licență, master, doctorat cu supliment) – obligatoriu;
d) alte documente care să certifice efectuarea altor specializări (diplomă de studii aprofundate și/sau certificate ANC cu supliment) – opțional;
e) alte documente care să dovedească participarea la conferințe, seminare și/sau cursuri, fără certificare ANC (diplome de participare) – opțional;
f) documente care să ateste experiența profesională în domeniul științelor inginerești, economice sau juridice de cel puțin 7 ani (carnet de muncă; extras contract din Registrul General de Evidență a Salariaților / REVISAL după caz; adeverințe eliberate de angajatori – model solicitat de AMEPIP; etc) – obligatoriu
g) documente care să ateste experienţa de minim 5 ani în consultanţă în management sau în funcţii de conducere exercitate la nivelul autorităților publice ori în funcții de administrator, respectiv de director, precum și în orice alte funcții de conducere în cadrul întreprinderilor publice ori societăţilor din sectorul privat (certificat constatator de la Registrul Comerțului și/sau Act constitutiv, contracte de mandat/management, adeverințe eliberate de entitățile juridice în care au dobândit această experiență) – obligatoriu;
7. Formulare:
a) declarație privind statutul de independent (Formular 1);
b) declarație privind neîncadrarea în situația de conflict de interese (Formular 2);
c) declarație privind situaţiile prevăzute la art.4 din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 3);
d) declarație privind situaţiile prevăzute la Art.30 alin.(9) din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 4);
e) declarație cu privire la faptul că toate copiile după documentele depuse de către candidat, prevăzute la punctul 6, sunt conforme cu originalul (Formular 5);
f) declarație privind expunerea politică (Formular 6);
g) acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal care să confirme acordul candidatului de a se procesa datele sale personale în scopul realizării procedurii de selecție, precum și acordul de a permite verificarea informațiilor furnizate (Formular 7).
Modelele de formulare pot fi descărcate de pe pagina de internet a Societății COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA S.A. (https://apabraila.ro/)
Dosarele de candidatură incomplete vor fi respinse.
Notă: Anunțul a fost publicat în presa românească (Bursa și Ziarul Financiar), pe platforma de recrutare eJobs (https://www.ejobs.ro/) și pe paginile de internet ale:
Societății COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA S.A. (https://apabraila.ro/)
Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Dunărea Brăila (https://www.adidbraila.ro/)
AMEPIP (https://amepip.gov.ro/apt-local-central/)
Descrierea jobului
SELECȚIE DIRECTOR GENERAL CUP DUNĂREA BRĂILA SA, Braila
Joburi similare