Companie nouă? Primești un   Anunț Business cu actualizare săptămânală Gratuit (€229)
Gratis

Helpdesk Engineer

NOBEL GLOBE SRL
1 poziție
Anunț verificat

Anunț verificat

Textul acestui anunț a fost verificat de echipa eJobs pentru a elimina posibile greșeli sau conținut discriminatoriu.

Candidatul Ideal

A little bit about our team
We are a diverse team comprising of software developers, product managers and supporting operational teams. We have a true globally distributed team from 20 countries, but we are all united in a common goal to build the next generation of products.
You will be working as part of the IT team which comprises of 2 senior systems administrators and a helpdesk team mate. You will have ample opportunities to learn about technologies used in some of the world’s largest companies.

What are we looking for:
Must haves:
  • The willingness and the ability to solve problems and overcome challenges;
  • Good understanding of Windows operating system;
  • Good understanding of computer systems (hardware and software);
  • Good understanding of Active Directory (Account creation, password resets, group membership);
  • Good understanding of TCP/IP and VPN systems;
  • Ability to diagnose and resolve basic technical issues;
  • Proficiency in English;
  • Excellent communication skills;
  • The ability to translate technical information to non-technical users;
  • Customer-oriented and cool-tempered;

Nice to have:
  • Experience using a Ticketing system;
  • Experience providing support via remote tools;
  • Experience handling technical service tickets;
  • Experience administering email users and distros;
  • Good understanding of MAC OS;

Descrierea jobului

What will you do:
  • Respond to requests for technical assistance via service-desk or email;
  • Log work and all helpdesk interactions into ticketing system;
  • Follow requests through to resolution;
  • Troubleshoot of routine hardware issues, local or remote;
  • Troubleshoot of routine software issues, local or remote;
  • Install software on local machines or remotely;
  • Escalate issues of a higher complexity to senior helpdesk engineers, sysadmins or netadmins;
  • Update and keep inventory accurate;
  • Enforce and abide to security best practices;
  • Purchase spares or consumables following internal procedure, follow up with finance to ensure payment is done timely;
  • Search online for possible solutions when they aren’t documented in our knowledgebase, create and update knowledge articles in the IT knowledgebase;
  • Participate in team projects that enhance the quality of service;
  • Other IT related functions and projects as requested that are not limited to daily IT support;
What we offer:
  • Permanent long-term collaboration contract;
  • Full-time position (40h a week);
  • Rewarding compensation package consisting of salary and a performance bonus;
  • Vacation days (paid time off and national days);
  • Great collaborative culture with an international team of over 25 different nationalities;
  • Trainings, team buildings, fun at work activities;
  • Opportunities for growth and development;
  • Yearly performance reviews;
  • Wellbeing program with workshops and webinars led by experts;For the full list of benefits please check here.

Descrierea companiei

Istoria de expansiune și creștere profitabilă a Nobel ca o companie de tehnologie acoperă ultimii 20 de ani. Suntem bine poziționați și pentru succesul viitor, fiind lider mondial in conectarea de apeluri si fonduri.

Produsele și serviciile Nobel includ:

1. servicii pentru consumatori precum: vânzarea online a cardurilor telefonice virtuale preplătite în toată lumea, distribuția cardurilor telefonice fizice în America de Nord și România, servicii de transport superioare la nivel mondial, soluții inovatoare de call center, servicii internaționale de transfer de bani, livrare de alimente și multe altele;

2. servicii pentru companii: servicii superioare de carrier prin intermediul PoP-urilor din Los Angeles, New York, Toronto, Londra, Frankfurt, Hong Kong şi Bucureşti, routing, servicii patentate de carrier exclusiv petru industria centreleor de contact ( NobelBiz ), servicii telecom personalizate pentru companii.

Nobel a fost desemnat ca al doilea cel mai bun angajator la nivel național, indiferent de domeniul de activitate în 2019 și locul 1 pe industria IT&C de către Undelucram.ro!

Angajații Nobel sunt cel mai valoros atu al companiei. Oferim numeroase oportunități de dezvoltare atât profesională, cât și personală, către cariere provocatoare.

Diversitatea noastră, combinată cu o cultură incluzivă, face ca oamenii din domenii precum hardware și software IT, finanțe, marketing, dezvoltare de afaceri, vânzări și servicii pentru clienți să deschidă noi porți pentru clienții noștri în ceea ce privește produsele și serviciile.

La Nobel, suntem un tip de afacere all-in-one: susținem fiecare etapă în crearea, comercializarea și distribuția produsului nostru, deci avem o gamă foarte largă de oportunități de angajare. Căutăm tineri strălucitori care încă își dau seama la ce vor să exceleze - dar căutăm și profesioniști cu experiență, care să știe la ce se pricep cel mai bine și le place să facă asta.

Verificați-ne online la:

https://nobelcareers.com/ | https://www.facebook.com/nobeltelecom/ | https://ro.linkedin.com/company/nobel-ltd

Publicat 28 Febr. 2024 Reactualizat 28 Febr. 2024 Expiră 29 Mart. 2024
Administrare cookies 🍪

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență presonalizată.

Permite activarea pentru a beneficia de avantajele lor.

Vezi politica noastră de cookies.