Candidatul Ideal
MOL Romania is looking for a highly motivated and experienced Category Manager Gastro who will be responsible for the end-to-end management of assigned product categories. This includes developing category strategies based on the 4P elements (Product/Price/Placement/ Promotion), analyzing market trends, managing vendor relationships and optimizing product assortment to maximize sales and profitability.
Location: Bucharest, Romania
To be successful in the role, you should have:
- University degree (preferably in Economics or Business degree)
- At least 2-3 years of relevant offer or category management experience in a multinational supplier / retailer company in key account manager or category manager position. Experience with cross country cooperation is advantage
- Entrepreneurial and commercial mind-set, excellent communication and negotiation skills, good relationship management / team player, customer focused, strong analytical skills
- Proven track record in: Grocery / Non-Food business, Network development, Driving sales gains through application of Category Management, Project management
Descrierea jobului
- Develop and implement category strategy to drive growth, market share and profitability (based on overall company and commercial strategy); Prepare and leads commercial negotiations of goods and services with suppliers
- Build and maintain strong business relationship with suppliers, collaborate on new product launches and promotional activities; Facilitate product development process (including own brands) based on Group defined standards and strategy
- Define and execute optimal pricing strategy for the category; Contribute to the design of layouts to maximize retail store space, sales and profit
- Provide input for implementation of gastro equipment for service stations; Plan and execute marketing activities in cooperation with Retail Marketing function
- Monitor and analyze category performance and creates action plans and activities for underperforming categories or products; Monitor waste and losses and proactively creates action plans for minimalization thereof
- Monitor and re-assess continuously the Category results vs annual business plan targets; Keep track of latest customer and industry trends, competitor activities
- Become the expert of the related categories through visiting competitors, convenience shops, and analyzing internal and external data
What is in it for you?
- MOL fosters a collaborative work environment focused on people, customers and you`ll have the chance to work in one of the biggest and most dynamic companies in Romania.
- You’ll work in a fast-paced, international environment and you`ll have the opportunity to leave your footprint on supporting business growth
Additionally, we offer:
- Great international work environment, supportive team
- Business exposure & career opportunities
- Our benefits package includes private medical subscription, meal tickets, significant sports subscription discount, MOL Move VIP level, fresh corner coffee, refreshments and fruits on the house
Descrierea companiei
Cu sediul social la Cluj-Napoca, sediul de business la Bucureşti, un sediu administrativ la Arad şi un număr de aproximativ 250 de angajaţi proprii, MOL România - subsidiară a MOL Group, reprezinta una dintre cele mai importante companii petroliere din România. MOL România are un portofoliu extins de produse şi servicii în domeniul comerţului de carburanţi, lubrifianţi, produse petrochimice şi bitum. În prezent, compania deţine un număr de 218 staţii de servicii, 2 depozite de carburanţi, la Giurgiu şi Tileagd şi un terminal LPG la Tileagd.
Conducerea MOL Romania se bazează pe valorile etice ale Grupului MOL care includ respectarea legii, calitatea, responsabilitatea, transparenţa, respectul pentru alte persoane, integritatea, onestitatea, corectitudinea, grija şi încrederea. De asemenea, MOL România respectă principiile conduitei etice în afaceri precum dezvoltarea durabilă, drepturile omului, comerţ şi concurenţă libere şi loiale, anticorupţie şi antifraudă, loialitate corporativă, relaţii comerciale de încredere şi relaţii responsabile cu părţile interesate.
În Grupul MOL lucrăm în multe locuri diferite şi avem diverse roluri, însă toţi împărtăşim aceleaşi valori: Oameni, Clienţi, Asumarea Responsabilităţii şi Agilitatea. Zi de zi, ne ghidăm activitatea şi ne motivăm deciziile conform acestor valori, atât în birouri, cât şi în staţii sau depozite. Datorită culturii organizaţionale generate de aceste valori, MOL România este compania în care ne dorim să lucrăm. MOL este o companie care preţuieşte oamenii.
Colegii noştri stau la baza business-ului nostru. Punem accent pe crearea unui cadru care să ofere colegilor noştri o experienţă cât mai bună la locul de muncă și ne asiguram că fiecare dintre noi găsim aici un scop şi oportunităţi de creştere pentru a deveni cea mai bună versiune a noastră. Aducem în mediul de lucru ce avem noi mai bun şi ne îmbinăm talentele pentru a crea o experienţă memorabilă atât pentru clienţii MOL România, cât şi pentru noi.
Suntem o adevarată echipă unde “noi” e întotdeauna înaintea “mea”. Colaborăm, lansăm provocări, transformăm. Împreună, ca echipă! Vino şi tu alături de noi!