Candidatul Ideal
Acest proces de selecție se derulează în conformitate cu prevederile Ordonanţa de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare (O.U.G. nr.109/2011) și cu cele ale Hotărârii Guvernului nr. 639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (H.G. nr. 639/2023).
CONDIŢII CARE TREBUIE ÎNTRUNITE DE CANDIDAȚI
Candidații pentru toate posturile de membru în Consiliul de administrație trebuie să întrunească în mod obligatoriu și cumulativ, următoarele condiţii:
a) cunosc foarte bine limba română (scris şi vorbit);
b) nu se află în niciuna dintre situațiile prevăzute în art. 4, art. 12 alin. (3), art. 30
alin. (9) şi art. 36 alin. (7) din OUG nr. 109/2011;
c) nu se află în situația prevăzută la art. 169, alin.(10) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare;
d) nu au fost condamnați(te) definitiv printr-o hotărâre judecătorească pentru săvârşirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracţiuni de corupţie şi de serviciu, infracțiuni contra înfăptuirii justiției, infracţiunii de fals, infracțiunii contra patrimoniului, pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor și finanţării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, sau pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările şi completările ulterioare, săvârșite cu intenție, care l-ar face/ar face- o incompatibil/ă cu exercitarea funcţiei;
au capacitate deplină de exercițiu;
f) sunt apți din punct de vedere medical;
g) au studii superioare finalizate cel puţin cu diplomă de licenţă şi experiență în domeniul ştiinţelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al societăţii de cel puțin 7 ani;
h) au experienţă în conducerea societăților sau regiilor autonome;
i) nu au înscrieri în cazierul fiscal și judiciar;
j) îndeplinesc toate condițiile și criteriile prevăzute în O.U.G. nr. 109/2011 şi în H.G.
nr.639/2023.
k) respecta prevederile art.33 din OUG nr. 109/2011
CONDIŢII SPECIFICE CARE TREBUIE ÎNTRUNITE DE CANDIDAȚI:
ADMINISTRATOR A un (1) post
să aibă competenţe în domeniul contabilităţii şi auditului statutar. În vederea atestării competenţelor acesta trebuie să fie autorizat ca auditor financiar și să fie înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spațiul Economic European sau din Elveția sau să deţină experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public, dovedită cu documente justificative;
- să aiba studii universitare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul ştiinţelor economice de cel puțin 7 ani;
- să aibă experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome.
ADMINISTRATOR B un (1) post
CRITERII DE SELECȚIE
Criteriile de selectie sunt diferențiate în următoarele grupe:
Competenţe-competenţe specifice sectorului de activitate a întreprinderii publice, competenţe profesionale de importanță strategică, competenţe de guvernanță corporativă, competenţe sociale și personale, experiență pe plan local și internațional, competențe și restricţii specifice pentru funcționarii publici sau alte categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice, aliniere cu scrisoarea de aşteptări;
Trăsături-reputație personală şi profesională, integritate, independență, expunere politică, abilități de comunicare interpersonală, viziune;
Alte criterii-rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul și-a exercitat mandatul de administrator sau de director, înscrieri în cazierul fiscal și judiciar, criterii de gen.
MODALITATEA DE EVALUARE
Evaluarea candidaților se face prin analiza documentară a documentelor din dosarul de candidatură, analiza informațiilor suplimentare față de cele din dosarul de candidatură solicitate de comisa de selecție și nominalizare, în scris, pentru a revizui, îmbunătăți și valida acurateţea punctajului, analiza declarației de intenție, verificarea referințelor oferite de candidați, verificarea activității desfășurate anterior de candidați, observarea comportamentală a candidaților pe parcursul interviului organizat de Comisia de selecție, prin raportare la Profilul Consiliului de Administrație, Profilul Membrilor Consiliului de Administrație și prin raportare la indicatorii ce descriu competenţele care sunt criterii de selecție a candidaților conform documentelor anterior menţionate, integrarea rezultatelor analizei declarațiilor de intenție formulate pe baza Scrisorii de Aşteptări de către candidați și interviul organizat având în vedere dosarul de candidatură, profilul candidatului, profilul consiliului, declarația de intenție a candidatului.
CONDIŢII CARE TREBUIE ÎNTRUNITE DE CANDIDAȚI
Candidații pentru toate posturile de membru în Consiliul de administrație trebuie să întrunească în mod obligatoriu și cumulativ, următoarele condiţii:
a) cunosc foarte bine limba română (scris şi vorbit);
b) nu se află în niciuna dintre situațiile prevăzute în art. 4, art. 12 alin. (3), art. 30
alin. (9) şi art. 36 alin. (7) din OUG nr. 109/2011;
c) nu se află în situația prevăzută la art. 169, alin.(10) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare;
d) nu au fost condamnați(te) definitiv printr-o hotărâre judecătorească pentru săvârşirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracţiuni de corupţie şi de serviciu, infracțiuni contra înfăptuirii justiției, infracţiunii de fals, infracțiunii contra patrimoniului, pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor și finanţării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, sau pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările şi completările ulterioare, săvârșite cu intenție, care l-ar face/ar face- o incompatibil/ă cu exercitarea funcţiei;
au capacitate deplină de exercițiu;
f) sunt apți din punct de vedere medical;
g) au studii superioare finalizate cel puţin cu diplomă de licenţă şi experiență în domeniul ştiinţelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al societăţii de cel puțin 7 ani;
h) au experienţă în conducerea societăților sau regiilor autonome;
i) nu au înscrieri în cazierul fiscal și judiciar;
j) îndeplinesc toate condițiile și criteriile prevăzute în O.U.G. nr. 109/2011 şi în H.G.
nr.639/2023.
k) respecta prevederile art.33 din OUG nr. 109/2011
CONDIŢII SPECIFICE CARE TREBUIE ÎNTRUNITE DE CANDIDAȚI:
ADMINISTRATOR A un (1) post
să aibă competenţe în domeniul contabilităţii şi auditului statutar. În vederea atestării competenţelor acesta trebuie să fie autorizat ca auditor financiar și să fie înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spațiul Economic European sau din Elveția sau să deţină experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public, dovedită cu documente justificative;
- să aiba studii universitare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul ştiinţelor economice de cel puțin 7 ani;
- să aibă experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome.
ADMINISTRATOR B un (1) post
- să aiba studii finalizate cel puţin cu diplomă de licenţăși experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii de cel puțin 7 ani
- să aibă experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome de cel puțin 3 ani.
CRITERII DE SELECȚIE
Criteriile de selectie sunt diferențiate în următoarele grupe:
Competenţe-competenţe specifice sectorului de activitate a întreprinderii publice, competenţe profesionale de importanță strategică, competenţe de guvernanță corporativă, competenţe sociale și personale, experiență pe plan local și internațional, competențe și restricţii specifice pentru funcționarii publici sau alte categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice, aliniere cu scrisoarea de aşteptări;
Trăsături-reputație personală şi profesională, integritate, independență, expunere politică, abilități de comunicare interpersonală, viziune;
Alte criterii-rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul și-a exercitat mandatul de administrator sau de director, înscrieri în cazierul fiscal și judiciar, criterii de gen.
MODALITATEA DE EVALUARE
Evaluarea candidaților se face prin analiza documentară a documentelor din dosarul de candidatură, analiza informațiilor suplimentare față de cele din dosarul de candidatură solicitate de comisa de selecție și nominalizare, în scris, pentru a revizui, îmbunătăți și valida acurateţea punctajului, analiza declarației de intenție, verificarea referințelor oferite de candidați, verificarea activității desfășurate anterior de candidați, observarea comportamentală a candidaților pe parcursul interviului organizat de Comisia de selecție, prin raportare la Profilul Consiliului de Administrație, Profilul Membrilor Consiliului de Administrație și prin raportare la indicatorii ce descriu competenţele care sunt criterii de selecție a candidaților conform documentelor anterior menţionate, integrarea rezultatelor analizei declarațiilor de intenție formulate pe baza Scrisorii de Aşteptări de către candidați și interviul organizat având în vedere dosarul de candidatură, profilul candidatului, profilul consiliului, declarația de intenție a candidatului.
Descrierea jobului
DEPUNEREA DOSARELOR DE CANDIDATURĂ
În conformitate cu prevederile Regulamentului de Organizare și Funcționare a Comisiilor de Selecție și Nominalizare a Candidaților pentru posturile de membri în cadrul consiliilor de administrație/supraveghere ale întreprinderilor publice din subordinea/sub autoritatea Ministerului Energiei, aprobat prin Ordinul Ministrului Energiei nr. 1359/18.09.2024, dosarul de candidatură se depune până la data-limită de 19.06.2025, ora 16:00, în format letric (pe suport de hârtie) la Registratura Ministerului Energiei, Str. Academiei nr. 39-41, Sector 1, București, cod poștal 010013 și, în mod obligatoriu, în format electronic, la adresa instituțională a Comisiei de selecție: selectie.powerisalnita@energie.gov.ro.
Dosarul în format letric
Dosarele de candidatură pe suport de hârtie vor fi depuse în plic închis și sigilat, pe care se va menționa următorul text:
„Candidatură ADMINISTRATOR A sau ADMINISTRATOR B - al Societății CCGT POWER ISALNIȚA S.A.”
Dosarul în format electronic
Dosarele de candidatură în format electronic se transmit la adresa de e-mail selectie.powerisalnita@energie.gov.ro, cu mențiunea în subiectul mesajului a următorului text:
„Candidatura ADMINISTRATOR A sau ADMINISTRATOR B al Societății CCGT POWER ISALNIȚA S.A. [Numele și Prenumele candidatului]”
Reguli obligatorii pentru depunerea dosarelor de candidatură:
Mesajele e-mail de depunere a dosarului în format electronic, cât și documentele atașate, vor trebui să conțină, în mod obligatoriu, numele și prenumele candidatului (ex: „CV Popescu Ion”).
Formularele F1–F5 și CV-ul din dosarul în format electronic vor fi transmise atât ca fișier PDF (.pdf), cât și ca fișier editabil (.docx).
Copiile documentelor solicitate vor fi scanate și transmise ca documente separate, având în titlu tipul documentului, numele și prenumele candidatului – ex: „Diploma licență Popescu Ion” sau „Extras REGES Popescu Ion”.
Dosarele în format electronic NU vor fi transmise prin aplicații de transfer de fișiere (ex: WeTransfer sau altele). În cazul în care dimensiunea dosarului depășește capacitatea unui singur mesaj, se vor transmite mai multe mesaje succesive, numerotate.
Dosarele în format electronic vor fi transmise până la aceeași dată și oră stabilite pentru depunerea dosarului în format fizic.
Toate documentele prezentate în dosarul de candidatură vor fi în limba română. Documentele redactate într-o limbă străină se depun în copie certificată, însoțită de traducerea legalizată, efectuată de un traducător autorizat.
Pentru studiile efectuate în străinătate se vor depune echivalările acestora, după caz.
DOCUMENTE NECESARE PENTRU DEPUNEREA CANDIDATURII
Dosarele de candidatură vor conține, în mod obligatoriu, următoarele documente:
Opis documente (numai în dosarul pe suport de hârtie);
Curriculum Vitae;
Adeverință medicală emisă de medicul de familie, în termen de valabilitate;
Certificatul de cazier judiciar, în termen de valabilitate;
Certificatul de cazier fiscal, în termen de valabilitate;
Copii:
a. Act de identitate;
b. Certificat de căsătorie sau alte acte, doar dacă numele de pe documente diferă de cel din actul de identitate;
c. Diplomă de licență sau echivalentă;
d. Diplome de absolvire a altor cicluri de studii universitare (dacă este cazul);
e. Documente care dovedesc experiența profesională cerută (extras REGES/ReviSal, copie carnet de muncă, contracte de mandat/management, adeverințe, certificat constatator ONRC, alte documente care atestă rezultate economico-financiare, calitate de auditor financiar, experiență în audit statutar etc.);
f. Document care atestă înscrierea în corpul administratorilor de întreprinderi publice (dacă este cazul).
Formulare:
a. F1 – Cererea de înscriere;
b. F2 – Declarație pe propria răspundere privind conformitatea documentelor, lipsa conflictului de interese și a incompatibilităților;
c. F3 – Acord privind obținerea datelor pentru verificarea informațiilor;
d. F4 – Consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;
e. F5 – Declarația de interese.
Modelele formularelor și documentele necesare în procesul de recrutare și selecție se regăsesc pe site-ul Ministerului Energiei (https://energie.gov.ro) – secțiunea Despre noi → Guvernanță Corporativă ME → Procedură de recrutare și selectare a membrilor consiliului de administrație/supraveghere.
De asemenea, informații sunt disponibile și pe site-ul societății CCGT POWER ISALNIȚA S.A. – secțiunea Anunțuri (https://ccgtpi.ro).
ALTE INFORMAȚII
a. Comunicarea cu candidații
Pe tot parcursul procesului de selecție, comunicarea se va realiza exclusiv prin mijloace electronice. Lista lungă, lista scurtă și propunerile de nominalizare sunt confidențiale și nu vor fi publicate. Rezultatele obținute vor fi comunicate individual fiecărui candidat.
b. Protecția datelor personale
Întregul proces de selecție se desfășoară în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția datelor cu caracter personal.
Pentru informații suplimentare:
Ministerul Energiei
Str. Academiei nr. 39–41, Sector 1, București, cod poștal 010013
Tel: 0374.496.825, 0374.496.821
În conformitate cu prevederile Regulamentului de Organizare și Funcționare a Comisiilor de Selecție și Nominalizare a Candidaților pentru posturile de membri în cadrul consiliilor de administrație/supraveghere ale întreprinderilor publice din subordinea/sub autoritatea Ministerului Energiei, aprobat prin Ordinul Ministrului Energiei nr. 1359/18.09.2024, dosarul de candidatură se depune până la data-limită de 19.06.2025, ora 16:00, în format letric (pe suport de hârtie) la Registratura Ministerului Energiei, Str. Academiei nr. 39-41, Sector 1, București, cod poștal 010013 și, în mod obligatoriu, în format electronic, la adresa instituțională a Comisiei de selecție: selectie.powerisalnita@energie.gov.ro.
Dosarul în format letric
Dosarele de candidatură pe suport de hârtie vor fi depuse în plic închis și sigilat, pe care se va menționa următorul text:
„Candidatură ADMINISTRATOR A sau ADMINISTRATOR B - al Societății CCGT POWER ISALNIȚA S.A.”
Dosarul în format electronic
Dosarele de candidatură în format electronic se transmit la adresa de e-mail selectie.powerisalnita@energie.gov.ro, cu mențiunea în subiectul mesajului a următorului text:
„Candidatura ADMINISTRATOR A sau ADMINISTRATOR B al Societății CCGT POWER ISALNIȚA S.A. [Numele și Prenumele candidatului]”
Reguli obligatorii pentru depunerea dosarelor de candidatură:
Mesajele e-mail de depunere a dosarului în format electronic, cât și documentele atașate, vor trebui să conțină, în mod obligatoriu, numele și prenumele candidatului (ex: „CV Popescu Ion”).
Formularele F1–F5 și CV-ul din dosarul în format electronic vor fi transmise atât ca fișier PDF (.pdf), cât și ca fișier editabil (.docx).
Copiile documentelor solicitate vor fi scanate și transmise ca documente separate, având în titlu tipul documentului, numele și prenumele candidatului – ex: „Diploma licență Popescu Ion” sau „Extras REGES Popescu Ion”.
Dosarele în format electronic NU vor fi transmise prin aplicații de transfer de fișiere (ex: WeTransfer sau altele). În cazul în care dimensiunea dosarului depășește capacitatea unui singur mesaj, se vor transmite mai multe mesaje succesive, numerotate.
Dosarele în format electronic vor fi transmise până la aceeași dată și oră stabilite pentru depunerea dosarului în format fizic.
Toate documentele prezentate în dosarul de candidatură vor fi în limba română. Documentele redactate într-o limbă străină se depun în copie certificată, însoțită de traducerea legalizată, efectuată de un traducător autorizat.
Pentru studiile efectuate în străinătate se vor depune echivalările acestora, după caz.
DOCUMENTE NECESARE PENTRU DEPUNEREA CANDIDATURII
Dosarele de candidatură vor conține, în mod obligatoriu, următoarele documente:
Opis documente (numai în dosarul pe suport de hârtie);
Curriculum Vitae;
Adeverință medicală emisă de medicul de familie, în termen de valabilitate;
Certificatul de cazier judiciar, în termen de valabilitate;
Certificatul de cazier fiscal, în termen de valabilitate;
Copii:
a. Act de identitate;
b. Certificat de căsătorie sau alte acte, doar dacă numele de pe documente diferă de cel din actul de identitate;
c. Diplomă de licență sau echivalentă;
d. Diplome de absolvire a altor cicluri de studii universitare (dacă este cazul);
e. Documente care dovedesc experiența profesională cerută (extras REGES/ReviSal, copie carnet de muncă, contracte de mandat/management, adeverințe, certificat constatator ONRC, alte documente care atestă rezultate economico-financiare, calitate de auditor financiar, experiență în audit statutar etc.);
f. Document care atestă înscrierea în corpul administratorilor de întreprinderi publice (dacă este cazul).
Formulare:
a. F1 – Cererea de înscriere;
b. F2 – Declarație pe propria răspundere privind conformitatea documentelor, lipsa conflictului de interese și a incompatibilităților;
c. F3 – Acord privind obținerea datelor pentru verificarea informațiilor;
d. F4 – Consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;
e. F5 – Declarația de interese.
Modelele formularelor și documentele necesare în procesul de recrutare și selecție se regăsesc pe site-ul Ministerului Energiei (https://energie.gov.ro) – secțiunea Despre noi → Guvernanță Corporativă ME → Procedură de recrutare și selectare a membrilor consiliului de administrație/supraveghere.
De asemenea, informații sunt disponibile și pe site-ul societății CCGT POWER ISALNIȚA S.A. – secțiunea Anunțuri (https://ccgtpi.ro).
ALTE INFORMAȚII
a. Comunicarea cu candidații
Pe tot parcursul procesului de selecție, comunicarea se va realiza exclusiv prin mijloace electronice. Lista lungă, lista scurtă și propunerile de nominalizare sunt confidențiale și nu vor fi publicate. Rezultatele obținute vor fi comunicate individual fiecărui candidat.
b. Protecția datelor personale
Întregul proces de selecție se desfășoară în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția datelor cu caracter personal.
Pentru informații suplimentare:
Ministerul Energiei
Str. Academiei nr. 39–41, Sector 1, București, cod poștal 010013
Tel: 0374.496.825, 0374.496.821