Candidatul Ideal
Requirements:
- University degree, preferably in a technical or economic field.
- Minimum 1 year of experience in databases, reporting, or data analysis tools.
- Proficiency in English, both spoken and written.
- Strong MS Office skills (especially Excel) and a good understanding of BI tools; Power BI knowledge is a plus.
- Strong communication and analytical skills.
- Good understanding of the commercial operating environment, including basic financial and commercial acumen.
Descrierea jobului
Reporting to: Business Analysis & Data Management Manager
Position:
As a Reporting Associate, you will:
- Develop and maintain reports to monitor business KPIs, ensuring data accuracy, quality, and timely delivery.
- Implement agreed improvements to existing reports and support the translation of commercial needs into technical reporting requirements.
- Update, check, and validate weekly and monthly reports.
- Provide clear recommendations based on performance tracking and impact analyses (e.g., launches, price changes, marketing activities).
- Collaborate with GBS to ensure timely and accurate reporting.
What’s in it for you?
- Positive team culture and an environment where your ideas are valued
- Over 200 professional training opportunities to help you grow
- Hybrid work model: 50% from home, 50% in the office
- Flexible hours that fit your lifestyle
- Extra vacation days
- Easy commute: office conveniently located near the subway
- Be part of a global, people-first company recognized as a Top Employer in Romania for 12 years in a row. You will have access to a wide variety of benefits, including an annual bonus, reliable medical and life insurance, meal tickets (plus delicious food at our on-site restaurant), an employee assistance program (free psychological, financial, and legal counseling), an optional private pension plan, flexible benefits... and plenty more perks you’ll love!
All applications will be reviewed. Please be aware that you will receive a call from Poland (prefix +48), as our Global Business Services is based in Warsaw.
Are you ready to join us? Build your success story at JTI. Apply now!
Descrierea companiei
JTI Romania este membră a Japan Tobacco International, important producător internațional de tutun cu circa 46.000 de angajați, în 130 de țări, având sediul central în Geneva, Elveția.
JTI și-a început activitatea în România în 1993 (ca R.J. Reynolds), și a fost una dintre primele companii multinaționale care a investit pe plan local. De atunci, am continuat să investim în oameni, în mărci și în fabrica din București, recunoscută în grupul JTI pentru eficiență și excelența în execuție. Circa 75% din producția fabricii merge la export, în peste 70 de țări din toată lumea.
Avem peste 1.500 de angajați în sediul din București, fabrică, în hub-ul IT recent înființat și în cele peste 30 de birouri de vânzări din toată țara. Transformăm tutunul brut în țigarete de calitate, destinate celor mai exigente gusturi. Producem și vindem unele dintre cele mai cunoscute branduri la nivel local și, de asemenea, suntem un jucător important în categoria tutunului încălzit.
JTI Romania a fost certificată Top Employer, pentru a 12-a oară consecutiv și este certificată Global Equality Standard (GES), Equal Opportunities și Equal Pay! GES, acordată de Ernst & Young (EY), este singura certificare de diversitate și incluziune (D&I), la nivel mondial, care măsoară șansele egale.
Aceste certificări sunt o dovadă că în JTI folosim unele dintre cele mai bune practici referitoare la oameni, cultură organizațională și condiții de muncă.
Succesul în afaceri ne-a ajutat să construim o relație solidă cu comunitatea locală. Susținem cele mai prestigioase evenimente și instituții culturale pentru că noi, la JTI, avem convingerea că succesul trebuie împărtășit. Avem privilegiul de a face parte din viața socială și culturală a țării și privim această implicare ca pe o datorie care ne face cinste.
Compania este partener al FITS, TIFF, susține Grădina Japoneză din Parcul Herăstrău, Casa de Ceai din Muzeul Național de Artă și Centrul de Studii Româno-Japoneze. „Întâlnirile JTI”, eveniment anual lansat în anul 2000, a devenit un brand cultural național în dansul contemporan.
JTI susține, de asemenea, din anul 2000, Bursele JTI pentru jurnaliști.
Programul Seniorii JTI, lansat în 1998, este dedicat persoanelor în vârstă, compania susținând și multe alte proiecte sociale în toată țara.



