Candidatul Ideal
- Experiență cu ERP-uri (ex. SAP, Oracle, Microsoft Dynamics), Excel avansat.
- Abilități de negociere, comunicare, leadership și gestionare a conflictelor.
- Minim 3-5 ani în credit control, preferabil în FMCG sau distribuție.
- Studii superioare în economie, finanțe, contabilitate sau domenii conexe.
- Excelente abilități analitice și de evaluare a riscului financiar.
- Capacitate de coordonare și leadership.
- Orientare spre rezultate și respectarea termenelor.
- Integritate profesională și atenție la detalii.
- Spirit de colaborare interdepartamentală și adaptabilitate la dinamica FMCG.
- Cunoștințe solide de analiză financiară și indicatori de bonitate.
- Înțelegerea legislației comerciale și a procedurilor de recuperare creanțe.
Descrierea jobului
Într-un mediu FMCG, unde volumul de vânzări și numărul de clienți sunt ridicate, acest rol este esențial pentru stabilitatea financiară a companiei.
Atribuții detaliate
1. Politici și strategii de credit
- Propune și stabilește strategii privind diminuarea riscului în piață, în acest sens colaborând cu departamentul Vânzări și cel Financiar-Contabil.
- Stabilește impreuna cu limitele maxime de credit pentru fiecare client.
- Menținerea unui nivel acceptabil de creanțe cu grad ridicat de risc prin găsirea unei proceduri permanente de control a vânzărilor pentru clienții cu risc ridicat.
- Creează fluxul pentru verificarea informațiilor despre clienți de către membrii echipei (cifră de afaceri, active fixe și circulante, lichiditate, solvabilitate, profitabilitate, datorii către bugetul de stat, proceduri de insolvență deschise) și le comunică departamentului Vânzări.
- În baza strategiei stabilite și a obiectivelor de atins, alocă resursele departamentului pentru deplasările în teritoriu în vederea cunoașterii și evaluării clienților, a obținerii confirmărilor de sold, a întocmirii fișelor de punctare și semnalarea diferențelor de sold.
- Întocmește rapoarte privind bonitatea/solvabilitatea clienților și face recomandări privind modul de lucru în viitor.
- Întocmește lunar rapoarte de verificare a principalilor clienți în platformele dedicate riscurilor bancare.
- Urmărește soldurile clienților și monitorizeaza identificărea facturile scadente sau restante.
- Coordonează procesul de colectare a creanțelor, inclusiv notificări, apeluri și negocieri.
- Menține o evidență clară a creanțelor în litigiu sau în proces de recuperare.
- Verifică împreună cu departamentul Credit Control soldurile clienților și urmărește încasările.
- Gestionează comenzile și cererile de deblocare peste limita maximă de credit acordată.
- Se asigură că deblocările pentru clienți se efectuează în timp real.
- Face recomandări privind colectarea creanțelor și propune instrumente eficiente de încasare.
- Gestionează cazurile de întârzieri la plată și demarează întocmirea somațiilor de plată, înțelegeri pe cale amiabilă, eșalonări de plată sau întocmirea dosarelor către departamentul Juridic.
- Analizează tendințele de plată și propune măsuri corective.
- Întocmește rapoarte și analize privind media de încasare și vechimea soldului.
- Întocmește rapoarte privind bonitatea/solvabilitatea clienților și face recomandări (se regăsește și la evaluarea riscului, dar este relevant și aici din punct de vedere analitic).
- Oferă suport managementului în luarea deciziilor comerciale și financiare.
5. Colaborare interdepartamentală
- Lucrează îndeaproape cu echipele de vânzări, contabilitate, juridic si credit control pentru verificarea soldurilor si urmarirea incasarilor.
- Participă la întâlniri de stabilire a condițiilor comerciale cu clienții strategici.
- Oferă training și suport echipei de vânzări privind politicile de credit.
- Negociază termene de plată și soluții de eșalonare pentru clienții cu dificultăți.
- Menține o relație profesională și fermă cu clienții, protejând interesele financiare ale companiei.
- Mediază conflictele legate de facturare, penalități sau condiții contractuale.
- Păstrează confidențialitatea datelor cu care lucrează.
- DSO (Days Sales Outstanding)
- Rata de colectare la termen (%)
- Volumul creanțelor restante peste 90 zile
- Număr de litigii active
- Timp mediu de recuperare a creanțelor
Descrierea companiei
Povestea noastră a început in 1991 cand s-au pus bazele unei mici afaceri locale de distribuție. De-a lungul anilor, aceasta a crescut treptat, transformându-se într-o companie FMCG cu o cifră de afaceri de peste 228 mil EURO.
În cei peste 30 de ani de la înfiintare, am adaugat în portofoliu branduri românești și internaționale, care se bucură de mare popularitate în rândul tuturor categoriilor de consumatori.
Activăm în două piețe majore Retail si Food Service prin patru divizii de vânzări specializate, cu echipe separate și cu experiență în canalul de distribuție deservit:
- Retail Modern
- Retail Tradițional
- HoReCa
- Cofetărie /Brutărie/ Patiserie /Gelaterie
Politica de Confidentialitate se poate accesa: https://marathon.com.ro/politica-de-confidentialitate/



