Candidatul Ideal
Institutul de Biochimie – București al Academiei Române anunță scoaterea la concurs, în condițiile H.G. nr. 1.336/2022, a unui post de expert achiziții publice (studii superioare)-post unic, pe perioadă nedeterminată la Compartimentul Plan Financiar Administrativ.
Actele necesare înscrierii la concurs sunt:
Depunerea dosarelor de concurs se poate face în perioada 12 noiembrie 2025 – 3 decembrie 2025, ora 14,00 la Contabilitate (camera 307, d-na Gabriela Zaheu – Inspector specialitate Resurse Umane grad I).
Cerințele postului de expert achiziții publice (studii superioare)
TEMATICA concursului:
1. Procedurile de achiziții publice
• Proceduri clasice de achiziții – licitația deschisă, licitația restrânsă, dialogul competitiv, negocierea cu/fără publicare prealabilă.
• Achiziția directă – praguri, proceduri, documente justificative.
• Atribuirea contractelor de achiziții publice – modalități de evaluare a ofertelor,criterii de atribuire, evaluarea capacității tehnice și financiare a ofertanților.
• Documentația de atribuire – elaborarea documentației, clarificări, răspunsuri la solicitările de clarificări.
2. Contractele de achiziții publice
• Conținutul și structura contractelor – clauze obligatorii, garanții, termene de livrare.
• Modificarea contractelor în timpul execuției – condiții, limitări și proceduri.
• Execuția și monitorizarea contractelor – verificarea conformității livrabilelor, plata și decontarea, soluționarea litigiilor.
3. Managementul riscurilor în achizițiile publice
• Identificarea și evaluarea riscurilor – tipuri de riscuri, metodologii de evaluare.
4. Aspecte etice și de integritate în achizițiile publice
• Conflictul de interese – definiții, proceduri de evitare, măsuri de remediere.
• Transparența și corectitudinea – măsuri pentru asigurarea unei competiții loiale și a transparenței în procesul de achiziții.
• Prevenirea și combaterea fraudei și corupției – instrumente și proceduri de monitorizare și sancționare.
5. Instrumente electronice în achizițiile publice
• SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) – utilizarea platformei pentru publicarea anunțurilor, depunerea ofertelor și comunicarea cu operatorii economici.
• e-Certis – instrument de verificare a documentelor de eligibilitate la nivel European
Actele necesare înscrierii la concurs sunt:
- cerere de înscriere la concurs adresată Directorului institutului;
- copia conformă cu originalul după certificatul de naștere și copia conformă cu originalul a actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
- copiile conforme cu originalul ale documentelor care să ateste nivelul studiilor (diploma de licență în domeniul științelor juridice, economice sau inginerești)) şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări în domeniul achizițiilor publice;
- copia conformă cu originalul a carnetului de muncă și/sau, după caz, o adeverinţă (original) care să ateste vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor;
- cazierul judiciar în original sau o declaraţie pe propria răspundere [care, conform Art. 6 alin. (3) ale H.G. nr. 286/2011, este valabilă numai până la proba scrisă, ulterior fiind obligatoriu cazierul judiciar] că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
- adeverinţă medicală în original care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
- curriculum vitae format Europass în limba română (template-ul se va descărca de pe site-ul institutului biochim.ro/announcement-36).
Depunerea dosarelor de concurs se poate face în perioada 12 noiembrie 2025 – 3 decembrie 2025, ora 14,00 la Contabilitate (camera 307, d-na Gabriela Zaheu – Inspector specialitate Resurse Umane grad I).
Cerințele postului de expert achiziții publice (studii superioare)
- Absolvent de studii superioare cu diplomă de licență în domeniul stiințelor inginerești, economice sau juridice;
- Experiență practică și teoretică de minimum un an în legislația de achiziții publice și în administrarea și utilizarea SICAP;
- Operare PC (sistem operare Windows, pachet Office, utilizare Internet, poștă electronică);
- Cunoașterea și aplicarea legislației în vigoare privind achizițiile publice;
- Tehnici de analiză și prelucrare a datelor;
- Tehnici de comunicare;
TEMATICA concursului:
1. Procedurile de achiziții publice
• Proceduri clasice de achiziții – licitația deschisă, licitația restrânsă, dialogul competitiv, negocierea cu/fără publicare prealabilă.
• Achiziția directă – praguri, proceduri, documente justificative.
• Atribuirea contractelor de achiziții publice – modalități de evaluare a ofertelor,criterii de atribuire, evaluarea capacității tehnice și financiare a ofertanților.
• Documentația de atribuire – elaborarea documentației, clarificări, răspunsuri la solicitările de clarificări.
2. Contractele de achiziții publice
• Conținutul și structura contractelor – clauze obligatorii, garanții, termene de livrare.
• Modificarea contractelor în timpul execuției – condiții, limitări și proceduri.
• Execuția și monitorizarea contractelor – verificarea conformității livrabilelor, plata și decontarea, soluționarea litigiilor.
3. Managementul riscurilor în achizițiile publice
• Identificarea și evaluarea riscurilor – tipuri de riscuri, metodologii de evaluare.
4. Aspecte etice și de integritate în achizițiile publice
• Conflictul de interese – definiții, proceduri de evitare, măsuri de remediere.
• Transparența și corectitudinea – măsuri pentru asigurarea unei competiții loiale și a transparenței în procesul de achiziții.
• Prevenirea și combaterea fraudei și corupției – instrumente și proceduri de monitorizare și sancționare.
5. Instrumente electronice în achizițiile publice
• SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) – utilizarea platformei pentru publicarea anunțurilor, depunerea ofertelor și comunicarea cu operatorii economici.
• e-Certis – instrument de verificare a documentelor de eligibilitate la nivel European
Descrierea jobului
Expert achizitii, Bucuresti, 3600 - 4000 RON
Descrierea companiei
Institutie de cercetare in domeniul biochimiei si biologiei moleculare. Compartimentul administrativ se ocupa de derularea achizitiilor, contabilitatea si administrarea patrimoniului institutului, iar departamentele de cercetare- de realizarea studiilor de cercetare in biochimie.
Joburi similare


