Candidatul Ideal
Consolidation Accounting Analyst
While performing your Consolidation Accounting Analyst role in Finance Division, you will be assisting management team with activities meant to align the transformation strategies and optimize finance processes defined by Finance Shared Service with the initiatives generated by our Partners` organizations, making use of the latest digital technologies and participation of cross-departmental and cross countries teams (Finance & Controlling, Project Management, IT, Internal Audit).
Profile Required:
While performing your Consolidation Accounting Analyst role in Finance Division, you will be assisting management team with activities meant to align the transformation strategies and optimize finance processes defined by Finance Shared Service with the initiatives generated by our Partners` organizations, making use of the latest digital technologies and participation of cross-departmental and cross countries teams (Finance & Controlling, Project Management, IT, Internal Audit).
Profile Required:
- Minimum 5 years relevant experience in Finance or Audit; graduate of Academy of Economic Studies, preferably Finance/Accounting/Banking or Polytechnics;
- ACCA certification and previous experience in operations planning roles, would be a plus;
- Good command of Business English; French would be a plus;
- Willing to work in a fast-paced environment, with strong knowledge on Microsoft Office and data-analytics capabilities;
- Analytical thinking with a risk management attitude;
- Self-motivated with ability to work remotely, both independently and as part of a global team;
- Team-player, with strong collaboration and presentation skills, who can enjoy working efficiently in a multi-cultural environment;
- Show ability and passion to train, mentor and leverage the skills of others.
Descrierea jobului
Specifically, you will be required to:
Hybrid work schedule:
9-17 luni vineri
Benefits:
- Oversee General Ledger functions; assure accuracy, timeliness, and conformity with professional accounting standards and best practices in accordance with GAAP - Generally Accepted Accounting Principles;
- Manage Team activities and individual performance in the perimeter of accounting closing, reconciliations and controls, accounts certification and IFRS reporting for consolidation purposes;
- Ensure completeness, timeliness and accuracy for Group financial reporting in line with IFRS (P&L, balance sheet, inter-company reporting, and notes/disclosures), including analytical reviews on accounts in correlation with business events;
- Demonstrate prior experience in the preparation of consolidated financial statements for a Group, subject to external audit ;
- Is the first level of escalation for the team, by establishing priorities, providing guidance and review Team-members deliverables, while mentoring the junior roles;
- Is a driver for transformation by showing openness to changes and evolutions in terms of continuous improvements, simplification of processes across the team, transitions of new activities , adoption of new technologies and by sharing best practices with peers and partners.
Hybrid work schedule:
9-17 luni vineri
Benefits:
- Fixed salary package
- Annual bonus
- Meal vouchers
- Vocational training
Descrierea companiei
Prohuman APT se remarcă de 30 de ani pe piața de resurse umane din România, fiind una dintre primele trei agenții din domeniu. Cu o experiență vastă și o echipă dedicată, compania pune accent pe identificarea celor mai potriviți candidați, dar și pe satisfacerea cerințelor riguroase ale clienților săi. Se implică activ în dezvoltarea carierei candidaților, contribuind astfel la creșterea valorii lor profesionale și la consolidarea unei relații pe termen lung între aceștia și angajatori.
De-a lungul timpului, Prohuman APT a reușit să se diversifice și să acopere o gamă largă de industrii, fiind prezentă în sectoare cheie precum BPO (Business Process Outsourcing), Finanțe și bănci, IT&C, Inginerie, Retail, Automotive și Sales/Marketing. În ciuda acestei diversități, agenția nu se limitează doar la aceste domenii, având capacitatea de a răspunde cerințelor pieței de muncă dintr-o varietate de alte sectoare.
Contact: Str. Aviator Popisteanu, nr. 54A, sector 1, București; office@prohuman.ro; +40 21 222 13 03.
Autorizație de muncă temporară: seria B nr.0000012/11.11.2005 înregistrată în Registrul Național de Evidență a Agenților de Muncă Temporară la poziția 7.
Autorizație de prelucrare date cu caracter personal :18638.
PROHUMAN APT se angajează să vă protejeze datelele dumneavoastră cu caracter personal. Detalii despre prelucrarea datelor dvs. de către APT puteti gasi pe www.prohuman.ro.
De-a lungul timpului, Prohuman APT a reușit să se diversifice și să acopere o gamă largă de industrii, fiind prezentă în sectoare cheie precum BPO (Business Process Outsourcing), Finanțe și bănci, IT&C, Inginerie, Retail, Automotive și Sales/Marketing. În ciuda acestei diversități, agenția nu se limitează doar la aceste domenii, având capacitatea de a răspunde cerințelor pieței de muncă dintr-o varietate de alte sectoare.
Contact: Str. Aviator Popisteanu, nr. 54A, sector 1, București; office@prohuman.ro; +40 21 222 13 03.
Autorizație de muncă temporară: seria B nr.0000012/11.11.2005 înregistrată în Registrul Național de Evidență a Agenților de Muncă Temporară la poziția 7.
Autorizație de prelucrare date cu caracter personal :18638.
PROHUMAN APT se angajează să vă protejeze datelele dumneavoastră cu caracter personal. Detalii despre prelucrarea datelor dvs. de către APT puteti gasi pe www.prohuman.ro.
Joburi similare



