Specialist Portfolio & Sales Management

Oraș de lucru
Tipul job-ului
Nivel carieră
Salariu Nespecificat
Limbă străină
Industrii
Permis conducere Nespecificat

Candidatul Ideal

Bachelor Diploma ( Economics/Technical);
Relevant experience: 2 - 3 years ; minimum 2 years of practical experience in the area of real estate management and in data/information management activities, ideally within a (corporate) real estate management organization;
Satisfactory knowledge of the real estate portfolio/information management requirements/processes in multinational corporations (cross-functional relations/interdependencies);
Knowledge in data base administration, quantitative data analysis and interpretation (statistical knowledge);
Basic knowledge in scenario planning, business/benefit case development;
Basic corporate finance knowledge;
Sound knowledge and understanding of real estate related legislations / norms and ability to support elaboration of according internal rules and guidelines;
Very good command of English, including specific subject-matter vocabulary (written/spoken);
Good knowledge and skills of Microsoft Office (Excel, Word, Outlook, PowerPoint);
SAP, CAFM and/or CAD knowledge and experience represents an advantage.

Descrierea jobului

What is the role about?
The Job Holder is accountable for providing effective and efficient real estate information management and sales services in order to support professional and value adding corporate real estate (portfolio) management provided by Global Solutions CREM to all OMV Petrom Business Divisions.
Responsibilities:
Supports the development, implementation, establishment and continuous improvement of corporate real estate portfolio management and advisory services in Global Solutions CREM;
Gathers, centralizes, cleanses and enters real estate portfolio data into the information management system (master and dynamic, functional, financial and contractual data) in order to enable a continuous supply analysis and forecast of available space;
Provide support for database maintenance. Ensures up-to-dateness by centrally requesting data according to defined transparency and controlling needs and following-up on data requests towards cross functional stakeholders (CREM, BUs, Corporate, real estate related service suppliers);
Analyses real estate portfolio data, identifies optimization measures on cluster level (functional and/or financial), prepares optimization scenarios, aligns these internally and supports the alignment of decisions with the BUs representatives;
Documents the decisions in an implementation plan, supporting the planning, implementation and monitoring of real estate portfolio optimization measures on cluster level (consolidating, abandoning, selling, renting, sponsoring, demolishing, modernizing and improving operations) in collaboration with other CREM teams and the BUs;
Support sales activities as defined in the implementation plan and assigned to the job holder;
Ensures reporting for real estate portfolio performance measurement indicators (KPI) and other reporting for CREM and S&PM directors and/or other departments within Global Solutions.

Descrierea companiei

OMV Global Solutions aparține grupului OMV, unul dintre liderii pieței în ceea ce privește petrolul și gazul - sau pur și simplu una dintre cele mai importante companii de petrol și gaze din Europa Centrală și de Est, cu proiecte în mai mult de 15 țări din întreaga lume. Numele nostru reflectă lucrurile pentru care stăm. Nu vindem nici diesel, nici benzină, ci mai degrabă o mare varietate de servicii de înaltă calitate. Oferim soluții individuale adaptate exact nevoilor clienților noștri. Ca centru de servicii partajat integrat al grupului OMV, gama noastră de servicii este de la IT, servicii financiare, consultanță și management în resurse umane, administrare resurse umane, Centrul pentru sănătate în muncă, achiziții, până la servicii conexe facilității.

Cu vânzări ale grupului de 23 de miliarde de euro și o forță de muncă de aproximativ 20 000 de angajați, OMV are o bază solidă în România și Austria și un portofoliu internațional echilibrat, cu Marea Nordului, Orientul Mijlociu și Africa și Rusia. De asemenea, OMV operează trei rafinării cu o capacitate anuală de procesare de 24,9 milioane de tone și mai mult de 2 100 de stații de distribuție în 10 țări și gestionează instalațiile de depozitare a gazelor în Austria și Germania.

Aptitudinile angajaților OMV sunt punctele noastre forte. Competența lor specifică și experiența noastră de lungă durată oferă avantajul nostru decisiv pentru concurență. Creșterea noastră durabilă și profitabilă se datorează în special angajaților noștri, precum și clienților și acționarilor. Scopul OMV este să oferim servicii de cea mai bună calitate posibilă și, prin urmare, căutăm oameni care se mândresc cu îndeplinirea acestor sarcini provocatoare și se străduiesc activ pentru creșteri continue de calitate. Pentru a oferi cea mai bună calitate, folosim cea mai recentă tehnologie și oferim un model atractiv de beneficii și de carieră într-un mediu de lucru interesant și multicultural.

Vino să faci parte din echipa OMV!

Publicat 22 nov. 2021 Reactualizat 20 dec. 2021 Expiră 22 dec. 2021
Nu îți face griji, poate joburile de mai jos îți pot fi de folos

Folosim cookie-uri pentru a-ti oferi o experienta personalizata. Permite activarea acestora pentru a beneficia de avantajele lor.