Senior Helpdesk Engineer

NOBEL GLOBE SRL - 1 poziție
Oraș de lucru
Tipul job-ului
Nivel carieră
Salariu Nespecificat
Limbă străină
Industrii
Permis conducere Nespecificat

Candidatul Ideal

If you are career driven and love to learn, then you will love to work for our company. We are an exciting company with a 22-year history and in the middle of a massive reinvention. A reinvention that sees us gearing for massive growth in the businesses of contact centers and automation.

Our culture is based on trust, freedom and support. We trust you do deliver your best and to do that you will have the freedom you need. When there are challenges the senior team members will always be there to help.

A little bit about our team
We are a diverse team comprising of software developers, product managers and supporting operational teams. We have a true globally distributed team from 20 countries, but we are all united in a common goal to build the next generation of products.

You will be working as part of the IT team which comprises of 2 senior systems administrators and a helpdesk team mate. You will have ample opportunities to learn about technologies used in some of the world’s largest companies.

Role Requirements
  • At least 2 years working experience as a helpdesk engineer in an organization with 50+ team members. Experience in a globally distributed organization is especially desired;
  • Excellent troubleshooting skills to quickly identify problems based on user tickets and create technical tasks;
  • Ability to quickly prioritize multiple tasks based on various factors including severity of issue and time zone of team member;
  • Excellent interpersonal skills and documentation skills;
  • Detail oriented and ability to work under pressure;
  • Ability to get things done following proper procedures;
  • General knowledge of data security practices;
Technical Requirements
  • Windows family of operating systems 2003, 2012 (Professional, Advance server);
  • Email subsystems and protocols (SMTP, IMAP, POP);
  • Windows 2012 domain services (DNS, Active Directory, ISA, etc.);
  • Enterprise applications and services (Symantec Antivirus Suite, Symantec Backup Exec, Squid Proxy Server, Sendmail / Postfix MTA, Apache / IIS HTTP Servers);
  • Networking concepts and protocols (TCP/IP, Subnetting, OSI Model).

Descrierea jobului

About the Role
  • Administer users’ accounts according to working procedures;
  • Identifies and resolves problems and restores services to the user in a timely and efficient manner with minimum disruption to the user;
  • Solves reported helpdesk issues according to technical and administrative policies of the company;
  • Monitors, creates backups, updates and troubleshoot incidents for monitoring systems;
  • Performs periodic network scans, solves discovered vulnerabilities, reports results and proposes security improvements;
  • Document commonly occurring problems and create How-to articles;
  • Improve manual processes with the goal of automating to reduce manual labour;

Descrierea companiei

Istoria de expansiune și creștere profitabilă a Nobel ca o companie de tehnologie acoperă ultimii 20 de ani. Suntem bine poziționați și pentru succesul viitor, fiind lider mondial in conectarea de apeluri si fonduri.

Produsele și serviciile Nobel includ:

1. servicii pentru consumatori precum: vânzarea online a cardurilor telefonice virtuale preplătite în toată lumea, distribuția cardurilor telefonice fizice în America de Nord și România, servicii de transport superioare la nivel mondial, soluții inovatoare de call center, servicii internaționale de transfer de bani, livrare de alimente și multe altele;

2. servicii pentru companii: servicii superioare de carrier prin intermediul PoP-urilor din Los Angeles, New York, Toronto, Londra, Frankfurt, Hong Kong şi Bucureşti, routing, servicii patentate de carrier exclusiv petru industria centreleor de contact ( NobelBiz ), servicii telecom personalizate pentru companii.

Nobel a fost desemnat ca al doilea cel mai bun angajator la nivel național, indiferent de domeniul de activitate în 2019 și locul 1 pe industria IT&C de către Undelucram.ro!

Angajații Nobel sunt cel mai valoros atu al companiei. Oferim numeroase oportunități de dezvoltare atât profesională, cât și personală, către cariere provocatoare.

Diversitatea noastră, combinată cu o cultură incluzivă, face ca oamenii din domenii precum hardware și software IT, finanțe, marketing, dezvoltare de afaceri, vânzări și servicii pentru clienți să deschidă noi porți pentru clienții noștri în ceea ce privește produsele și serviciile.

La Nobel, suntem un tip de afacere all-in-one: susținem fiecare etapă în crearea, comercializarea și distribuția produsului nostru, deci avem o gamă foarte largă de oportunități de angajare. Căutăm tineri strălucitori care încă își dau seama la ce vor să exceleze - dar căutăm și profesioniști cu experiență, care să știe la ce se pricep cel mai bine și le place să facă asta.

Verificați-ne online la:

www.nobelcareers.com | https://www.facebook.com/nobeltelecom/ | https://ro.linkedin.com/company/nobel-ltd

Publicat 20 mai 2022 Reactualizat 19 iun. 2022 Expiră 19 iun. 2022
Nu îți face griji, poate joburile de mai jos îți pot fi de folos

Folosim cookie-uri pentru a-ti oferi o experienta personalizata. Permite activarea acestora pentru a beneficia de avantajele lor.