Senior Accounting Analyst with French

Oraș de lucru
Tipul job-ului
Salariu Nespecificat
Limbă străină
Permis conducere Nespecificat

Candidatul Ideal

-Minimum 5 years relevant experience in Financial Accounting and Reporting;
-Accounting practice and analytical abilities;
-IFRS reporting including inter-companies reconciliation;
-Academy of Economic Studies graduate, preferably Finance-Accounting;
-Capacity to synthesise own analysis to facilitate conclusions or support the decisions requested; clear communication in multiple stakeholders discussions
-Advanced level of English and French A2-B1
-Advanced level of Excel knowledge; ability to cope with change and adopt new technoclogies for Finance
-ACCA and CECCAR certifications are a plus

Descrierea jobului


-Perform accounting responsabilities (accounting entries, reconciliations, recording of the payments and receipts, analysis of pending settlement and clearing amounts) for general expenses, income, financial instruments, securities, assets under management, etc in line with the profile of the activities of the entities managed (banks, investment funds, SPVs, leasing entities, commercial entities)
-Contribute to the closing of the trial balance and the monthly accounts, reconciliations and specific controls, by accessing multiple tools specific to SG eco-system or customised for our Clients’ specific environments.
-Prepare the monthly inter-company reconciliations, with the recording, receipt and payment of all intercompany and intra-group balances;
-Monitoring for improvement the data quality and ensure accounting entries and adjustments are done as part of the daily accounting pocess or during the reporting period;
-Prepare the monthly and/or quarterly reporting packages (balance sheet, profit and loss, off balance sheet and annexes), in line with IFRS or local regulations
-Update Standard of Pracxtice (SOPs) with changes brought by regulations, applications or matrix of responsabilities and prepare the audit trails for the work performed up to the controls;
-Perform analysis for own area of responsibility, support the accounting team and manager for the continuous improvement initiatives or projects

Descrierea companiei

APT Resources & Services SRL

Cu o prezență de peste 25 de ani pe piața românească de resurse umane, grupul de firme APT este prezent în avangarda primilor cinci furnizori de servicii complexe de HR din România.

Ca o confirmare a performantei noastre in domeniul resurselor umane, din vara 2017 am devenit parte a grupului PROHUMAN, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de resurse umane din zona Balcanilor.

Strategia Grupului APT se concentrează pe dezvoltarea proactivă a pieței muncii, pentru care identifică, pregătește și oferă specialiști competenți, absolvenți sau studenți cu potențial. Noi aducem omul potrivit la locul potrivit. Cu un palmares de peste 15.000 de angajări, acoperim cele mai căutate domenii, cu focus pe BPO, finanțe-bănci, IT&C, inginerie, retail, auto-motive.

Adresa: str. Clucerului 82B2, sector 1 Bucuresti; email: office@apt.ro; phone: +40 21 222 13 03

Autorizație de muncă temporară: seria B nr.0000012/11.11.2015 înregistrată în Registrul Național de Evidență a Agenților de Muncă Temporară la poziția 7

Autorizație de prelucrare date cu caracter personal :18638

APT se angajează să vă protejeze datelele dumneavoastră cu caracter personal. Detalii despre prelucrarea datelor dvs. de către APT puteti gasi pe www.apt.ro.

Publicat 1 feb. 2022 Expiră 3 mar. 2022
Nu îți face griji, poate joburile de mai jos îți pot fi de folos

Folosim cookie-uri pentru a-ti oferi o experienta personalizata. Permite activarea acestora pentru a beneficia de avantajele lor.