SAP Expert

Oraș de lucru
Tipul job-ului
Salariu Nespecificat
Limbă străină
Permis conducere Nespecificat

Candidatul Ideal

We are looking for a new colleague to join our Finance Team as a SAP Expert to improve the performance, to increase colleagues’ freedom and productivity via SAP modules, that will allow handling financial needs and accounting activities and review the financial status of the organization in real time market.

You understand that systems are at the company’s service and you have the capacity to grasp relevant business and technological constraints with the aim to implement appropriate solutions adapted to the Romania and business concept.


You’ll know that you are a good fit if you meet the following:

Possess a bachelor’s degree in information technology, accounting or equivalent;
Excellent understanding of the SAP localization needs in Finance in Romania;
Have at least 2 years of experience with the SAP FICO module, mainly as a functional analyst on SAP implementation projects;
Have at least 1 year of experience with the SAP VIM component and MM dependencies, mainly as a functional analyst on SAP implementation projects;
Ability to describe and explain SAP concepts to the colleagues;
Excellent knowledge of MS-Office;
BI experience will be an important asset;
Have good oral and written communication skills in English.

Descrierea jobului


You’ll be contributing by:

Acting as a functional expert during SAP activities in the finance area;
Advising colleagues on the possibilities and limitations of environments, and translate business requirements into configuration strategies;
Focus on FICO aspects and still being able to connect the information with the other SAP modules (MM, SD, AA)
Providing technical expertise during workshops and trainings, helping local team to develop SAP knowledge;
Offering support during all SAP activities in finance: cleansing activities, Chart of Accounts mapping, Cost and Profit Center settings, Fixed Assets processes (incl. revaluation and calendar set-up), Vendor and Customer Master Data set-up and reporting, Employees expenses settings, Role matrix for finance team, Data migration / conversion in case of fiscal year change, Reconciliation activities for the deployment;
Performing, together with the Finance team, the user acceptance test, managing the life cycle of defects and being responsible for prioritization of them with colleagues’ s cooperation;
Supporting cut over activities for projects Go-Live and ensuring smooth transition from a system point of view;
Delivering finance process updates in coordination with technical teams and local implementation team;
Being an active advocate of how things can be done in a simpler, linear way and ensuring constant follow-up with the relevant teams.

Descrierea companiei

Brico Dépôt este o companie internațională, parte a grupului englez Kingfisher ce activează în domeniul îmbunătățirii locuinței și numără peste 1 280 de magazine în 10 țări din Europa, Rusia și Turcia. Kingfisher se află pe primul loc la nivel european în ceea ce priveşte cifra de afaceri rezultată din comercializarea produselor de amenajare a locuinței și pe locul 3 pe plan mondial, magazinele sale fiind vizitate de aproximativ 6 milioane de clienți săptămânal. Principalele branduri de retail deținute de grupul Kingfisher sunt B&Q în Marea Britanie şi Irlanda, Castorama în Franţa, Polonia şi Rusia, Brico-Dépôt în Franţa, Spania, Portugalia şi România, Screwfix în Marea Britanie, dar și o parte a mărcii Koçtaş din Turcia.

Brico Dépôt România a intrat pe piața românească în iunie 2013 prin preluarea celor 15 magazine Bricostore, iar începând cu luna decembrie 2017, și-a consolidat poziția pe piață prin achiziționarea întregii rețele de magazine Praktiker România. Achiziția Praktiker se aliniază strategiei de dezvoltare a grupului pe piața îmbunătățirii locuinței și de consolidare a poziției pe piața locală, devenind numărul 2 în România, cu 38 de magazine, în 23 de locații.

OBIECTIVELE NOASTRE

Obiectivul principal Brico Dépôt este ca activitatea de reamenajare a locuinței să devină accesibilă tuturor, deoarece credem că toată lumea trebuie să aibă o locuința în care să se simtă bine. Ne dorim să oferim clienților noștri magazine mai bune cu o gamă variată de produse de calitate la prețuri accesibile oricărui buzunar. Brico Dépôt pune la dispoziția clienților produse și sfaturi potrivite pentru ca toate proiectele lor să devină realitate, indifferent de mărime și complexitate.

Echipa Brico Dépôt

Brico Dépôt numără peste 75 000 de colegi în întreaga lume. Lucrăm împreună și construim relațîi semnificative pentru realizarea unui singur scop: să facem ca îmbunătățirea locuinței să fie accesibilă tuturor. Brico Dépôt este locul unde poți învață continuu și te poți dezvolta, iar noi te încurajăm să pui întrebări și să ne provoci. Ne asigurăm că lucrezi cu oameni care te respectă și pe care ii respecți și îți dăm șansa de a face o zi mai bună cuiva, pentru că oricine ai fi, când lucrezi la Brico Dépôt, casa noastră este și casa ta.

Publicat 22 sept. 2021 Reactualizat 20 oct. 2021 Expiră 22 oct. 2021
Nu îți face griji, poate joburile de mai jos îți pot fi de folos