Material Planning Specialist - Timisoara

Oraș de lucru
Tipul job-ului
Salariu Nespecificat
Limbă străină
Industrii
Permis conducere Nespecificat

Candidatul Ideal

Requirements:
  • University degree;
  • Minimum 2 years experience in logistics or in related functional areas;
  • Quality oriented;
  • Microsoft Office knowledge (Excel, Word);
  • SAP knowledge;
  • English skills mandatory.

Descrierea jobului

  • Undertaking material availability analyses and check the orders to suppliers via EDI transmissions, permanent maintenance of the parameters and master data as well as expediting purchase and supply sources, in order to guarantee timely availability of materials;
  • Creating, developing and maintaining forecast models for the suppliers, incorporating business intelligence and forecast information gathered from orders, sales and other sources;
  • Translating requirement specifications into procurement requests and orders in order to guarantee timely availability of materials;
  • Tracking the ordering and delivery process of suppliers in order if necessary to take corrective measures in good time and be able to provide suitable information;
  • Checking the content of supplier delivery notes in order to identify differences and obtain clarification;
  • Monitoring the stock levels and coverage of raw materials and corrective action if necessary, in order to achieve optimum inventory levels with due regard to the Total Cost approach, reduce/avoid excess and obsolete raw material;
  • Translating the demand plan into a purchase and inventory plan;
  • Controlling of external supply centers in order to guarantee customer supply with optimum inventory levels and at minimal transport costs;
  • Monitoring of the delivery dates and dispatching for raw materials in optimum time in order to ensure timely dispatch reliability to the customer and a corresponding value flow;
  • Evaluating and monitoring supplier performance (KPI);
  • Collecting required data to sustain claim/cost recovery with suppliers and create complaints/cost recoveries due to supplier deficient performance;
  • Maintenance of basic master data in the supply area SAP MM.

Descrierea companiei

APT Resources & Services SRL

Cu o prezență de peste 25 de ani pe piața românească de resurse umane, grupul de firme APT este prezent în avangarda primilor cinci furnizori de servicii complexe de HR din România.

Ca o confirmare a performantei noastre in domeniul resurselor umane, din vara 2017 am devenit parte a grupului PROHUMAN, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de resurse umane din zona Balcanilor.

Strategia Grupului APT se concentrează pe dezvoltarea proactivă a pieței muncii, pentru care identifică, pregătește și oferă specialiști competenți, absolvenți sau studenți cu potențial. Noi aducem omul potrivit la locul potrivit. Cu un palmares de peste 15.000 de angajări, acoperim cele mai căutate domenii, cu focus pe BPO, finanțe-bănci, IT&C, inginerie, retail, auto-motive.

Adresa: str. Clucerului 82B2, sector 1 Bucuresti; email: office@apt.ro; phone: +40 21 222 13 03

Autorizație de muncă temporară: seria B nr.0000012/11.11.2015 înregistrată în Registrul Național de Evidență a Agenților de Muncă Temporară la poziția 7

Autorizație de prelucrare date cu caracter personal :18638

APT se angajează să vă protejeze datelele dumneavoastră cu caracter personal. Detalii despre prelucrarea datelor dvs. de către APT puteti gasi pe www.apt.ro.

Publicat 22 oct. 2021 Expiră 21 nov. 2021
Nu îți face griji, poate joburile de mai jos îți pot fi de folos