Invoicing Analyst with French

Michelin Romania - 1 poziție
Tipul job-ului
Nivel carieră
Salariu Nespecificat
Limbă străină
Permis conducere Nespecificat

Candidatul Ideal

This role is based in the Michelin Shared Services Center in Bucharest, Michelin Corporate & Business Services, where more than 700 colleagues deliver excellence in Purchasing, Finance, Logistics, Sales Administration and Personnel.

What we’re looking for:
  • Economic background;
  • Analytical approach, ability to deal with numbers;
  • Fluency in English and French (at least B2 level);
  • Attention to details and focus on results;
  • A team-worker attitude and customer-oriented approach;
  • Strong knowledge of Microsoft Office package.

Descrierea jobului

The Invoicing Analyst with French will:
Issue corrective documents:
  • Analyze the errors generated by incorrectly applied prices or commercial conditions, as well as the commercial gestures offered to the clients or the requirements coming from them;
  • Propose measures to correct these documents;
  • Cancel the wrong documents and issue new documents;
  • Clear an amount by issue a credit / debit note when the storno is not the preferred solution by the customer;
  • Monitor the reasons that generated the corrections in the related files and explain them upon request;
Handle value complaints received from customers:
  • Analyze complaints from customers;
  • Propose measures to improve practices;
  • Solve the complaint;
  • Transmit a correct and complete answer to the FQ function;Handle product claims received from customers:
  • Analyze files containing product claims from customers;
  • Process them in the systems;
  • Close the complaint in the related systems;
Solve anomalies:
  • Analyze of daily anomalies;
  • Solve anomalies and unblock BLs;
  • Propose measures to improve practices;Analyze of centralized billing processes, according to the area:
  • Carry out the centralized invoicing process, according to the procedure related to the area under his/her ​​responsibility;
Compliance with financial transaction rules:
  • Ensure the traceability of financial transactions;
  • Archive all supporting materials in accordance with the regulations in place in the respective countries;
  • Participate in auditing processes regarding prices, anomalies, corrections and product claims, in self-assessment and in the implementation of internal control, in collaboration with auditors and the Quality Responsible;
  • Implement action plans for internal control points identified as non-compliant.

In Michelin, we offer:
  • Flexible work schedule and home-office options;
  • A customizable benefits package with options to choose: gym access, medical or dental services, private retirement pension, deduction of public transport costs, cultural activities vouchers etc.
  • Private medical subscription; Life insurance; Luncheon vouchers and discounts; Deduction of vacation costs.

How we recruit:
Once you submit your application, one of our recruiters reviews it. If your profile fits our role:
  • We have a phone call to get to know each other;
  • We hold assessments to see your language skills and competencies;
  • We meet in a face to face (or online, depending the context) interview, with a recruiter and the hiring manager.
Pass all stages with flying colors, and we’ll send you our offer.

Descrierea companiei

Michelin, lider în domeniul anvelopelor, este dedicată îmbunătățirii sustenabile a mobilității bunurilor și persoanelor prin producția, distribuția și comercializarea de anvelope pentru fiecare tip de vehicul. Aceasta oferă, de asemenea, servicii inovatoare ce sprijină afacerile, servicii de mobilitate digitale și publică ghiduri de călătorie, ghiduri pentru hoteluri și restaurante, hărți și atlase rutiere. Grupul Michelin și-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin are în România peste 4500 de angajați, 3 fabrici, 2 la Zalău (Sălaj) și una la Florești (Prahova), o rețea comercială și un centru de servicii partajate în București. Începând cu anul 2018, Bucureștiul a devenit centru de coordonare a regiunii Europa Centrală (20 țări).   

ÎMPREUNĂ, SUSȚINEM VIAȚA ÎN MIȘCARE.​

De unde vin succesul și ideile?​ Suntem convinși că provin din inteligența colectivă.​

Oamenii - angajații noștri - sunt sursa inovațiilor cu sens și durabile. De aceea, îi ajutăm să crească, să-și atingă potențialul și îi sprijinim să-și definească un parcurs profesional personalizat.​

Ceea ce ne ghidează este spiritul nostru inovator, al tuturor, iar scopul nostru este să-l cultivăm și să-l încurajăm. Punem constant sub semnul întrebării status quo-ul și învățăm să facem lucrurile din ce în ce mai bine.​ De aceea, suntem încrezători că vom găsi răspunsuri la provocările viitorului.​ Aceasta este misiunea noastră ca angajator: să încurajăm inovația, să creăm o viață mai bună pentru fiecare dintre noi.​

https://jobs.michelin.ro/

Publicat 9 mai 2022 Reactualizat 23 mai 2022 Expiră 8 iun. 2022
Joburi similare

Folosim cookie-uri pentru a-ti oferi o experienta personalizata. Permite activarea acestora pentru a beneficia de avantajele lor.