Economist specialist

Oraș de lucru
Tipul job-ului
Salariu Nespecificat
Limbă străină
Industrii
Permis conducere Nespecificat

Candidatul Ideal

Societatea Națională NUCLEARELECTRICA S.A. recrutează personal în vederea ocupării postului de Economist specialist, pentru o durata determinata de 2 ani, in cadrul Serviciului CONTABILITATE - Departamentul Financiar Contabilitate - Directia Financiara.
PROFILUL POSTULUI- Studii superioare economice
  • - Experiență în domeniile financiar – contabil, de minim 5 ani
  • Bun cunoscator al legislatiei financiar - bancare;
  • Cunostinte avansate- MS Office; excel;
  • Bune abilitati de comunicare si interactiune;
  • Atitudine pozitiva, entuziasm si motivatie;
  • Perseverenta in atingerea obiectivelor;
  • Alte cerinte specifice postului : cazier judiciar
  • Cerinte care constituie avantaje:
  • experienta pe pozitii similare ca si atributii;
  • alte certificari/ pregatire in domeniu;
  • cunoasterea limbii engleze

Descrierea jobului

Fișa Postului -
  • Principalele responsabilitati, atributii, sarcini:In domeniul financiar-contabil:
  • Raspunde de evidenta conturilor de client si furnizori; prezinta lunar sefului de serviciu situatia furnizorilor neplatiti si verifica soldul conturilor de furnizori si clienti cu balanta de verificare;
  • Participa la colectarea si deducerea TVA, la intocmirea jurnalelor de vanzari si cumparari pentru Sediul central;
  • Participa la centralizarea situatiilor privind achizitiile intracomunitare de la sucursale si Sediul central, la intocmirea Declaratiei recapitulativa 390, la transmiterea lunara la ANAF a acesteia;
  • Participa lunar la intocmirea pentru Sediul central, centralizarea (Sediul central si sucursale), intocmirea si transmiterea la ANAF a declaratiei informative 394 privind livrarile de achizitii efectuate pe teritoriul national precum si la depunerea oricarei declaratii legate de TVA, conform legislatiei in vigoare.
  • In domeniul bugetarii si planificarii financiare:
  • Participa la procesul de intocmire a bugetului de venituri si cheltuieli (BVC) anual al societatii;
  • Participa la intocmirea de raportari si analize cu privire la executia bugetara;
  • Participa la actualizarea periodica a modelului financiar de planificare multi-anuala a societatii, care sta la baza planului de afaceri/administrare/management;
  • Participa la intocmirea rapoartelor cu privire la indeplinirea indicatorilor si criteriilor de performanta de catre management;
  • Participa la actualizarea planurilor de administrare si management atunci cand este necesar.
  • In domeniul raportarii financiare:
  • Colaboreaza cu celelalte directii si departamente interne precum si cu sucursalele, in vederea colectarii informatiilor pentru pregatirea raportelor trimestriale, semestriale si anuale conform legislatiei pietei de capital si a guvernantei corporative;
  • Participa la intocmirea, actualizarea si completarea pachetului de raportare financiara IFRS pentru situatiile financiare separate si consolidate;
  • Participa la intocmirea raportarilor periodice solicitate de statutul de companie listata la BVB al SNN: raportari trimestriale, raportari semestriale, raportari anuale etc;
  • Participa la intocmirea rapoartelor managementului: raportari trimestriale si raportari semestriale ale consiliului de administratie si directorilor;
  • Cerceteaza, verifica si analizeaza modificari ale cadrului de raportare financiara (standarde, interpretari etc) in scopul asigurarii conformitatii raportarilor financiare ale companiei cu cadrul de raportare aplicabil (IFRS);
  • Participa la actualizarea politicilor si procedurilor contabile;
  • Realizeaza activitati specifice pentru asigurarea controlului de calitate asupra raportarilor financiare prin proceduri de controlling, inclusiv in relatia cu sucursalele societatii;
  • Participa la misiuni de control si conformitate dispuse in domeniul financiar contabil;
  • Colaboreaza cu auditorul financiar cu ocazia misiunilor de audit sau revizii limitate.
  • Atributii de colaborare si asistenta
  • Participa la emiterea de propuneri/ recomandari/ opinii/ puncte de vedere, dupa caz, asupra unor aspecte/materiale/documente solicitate de Seful de Departament sau de Directorul Financiar;
  • Participa la intalniri de lucru/sedinte, interne si externe, la care sunt necesare competente specifice departamentului, conform solicitarilor si instructiunilor sefului de departament si/sau Directorului Financiar.
  • Atributii generale
  • Respecta procedurile si instructiunile in vigoare aplicabile in SNN Executiv;
  • Isi desfasoara activitatea in asa fel incat sa nu se expuna la pericole de accidentare atat pe propria persoana, cat si pe celelalte persoane participante la procesul de munca;
  • Participa la instructajul in domeniul protectiei muncii si in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor, organizate conform procedurilor specifice;
  • Isi insuseste si respecta normele si instructiunile aprobate, in domeniul protectiei muncii, precum si prevenirii si stingerii incendiilor;
  • Se supune controlului medical la angajare si periodic, organizat conform legii;
  • Isi insuseste, cunoaste si respecta prevederile legale ce reglementeaza protectia informatiilor clasificate, asumandu-si consecintele legale in cazul compromiterii informatiilor clasificate;
  • Informeaza seful structurii de securitate cu privire la modificarile intervenite ulterior sesizarii, referitoare la datele solicitate in formulare, precum si asupra vulnerabilitatii riscurilor si amenintarilor la adresa informatiilor clasificate;
  • Indeplineste orice alte sarcini corespunzator pregatirii profesionale, in cadrul atributiilor, responsabilitatilor si competentelor serviciului, la cererea sefului de departament;
  • Respecta normele privind informatiile clasificate.
  • Alte activităţi:
  • Intocmeste rapoarte curente si rapoarte de informare catre investitori, pentru a fi transmise la BVB si ASF;
  • Asigura suport pentru pregatirea Adunarilor Generale ale Actionarilor (comisia de verificare a procurilor si buletinelor de vot prin corespondenta, secretariat tehnic);
  • Colaboreaza si asigura suport Departamentului de Relatii cu Investitorii in vederea informarii investitorilor cu privire la subiectele din ordinea de zi a Adunarilor Generale a Actionarilor, care au legatura cu raportarile financiare si bugetul SNN;
  • Pregateste prezentari pentru informarea investitorilor cu privire la activitatea desfasurata de SNN;
  • Indeplineste orice alte sarcini corespunzator pregatirii profesionale, in cadrul atributiilor si competentelor Directiei Financiare, din dispozitia Directorului Directiei Financiare SNN sau a Sefului de Departament.
  • Data limită de depunere a dosarelor de candidatură- 15.07.2021.
  • Dupa expirarea termenului limita de depunere a candidaturilor, membrii comisiei vor analiza dosarele candidatilor inscrisi si vor stabili data sustinerii probelor de concurs.


Alte informațiiBibliografie:
Bibliografie principala:

Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 2844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardelor Internationale de Raportare Financiara, cu modificarile si completarile ulterioare;
Situatiile financiare individuale si consolidate aferente anului financiar incheiat la 31 Decembrie 2018 (disponibile pe site-ul societatii, sectiunea Relatii cu Investitorii – Rezultate financiare/Informatii referitoare la AGA);
Raportul anual al administratorilor aferent anului 2018 (disponibil pe site-ul societatii, sectiunea Relatii cu Investitorii – Rezultate financiare/Informatii referitoare la AGA);
Raportul trimestrial al administratorilor pentru trimestrul III al anului 2018 (disponibil pe site-ul societatii, sectiunea Relatii cu Investitorii – Rezultate financiare/Informatii referitoare la AGA);
Codul fiscal (Legea nr. 227/2015), cu modificarile si completarile ulterioare;
IFRS.Bibliografie secundara:

Ordonanta de urgenta nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
Regulamentul nr. 5/2018 ASF privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata;
Legea bugetului de stat (pentru anul 2019, Legea nr. 50/2019);
Legea societatilor comerciale (Legea nr. 31/1990 republicata), cu modificarile si completarile ulterioare;
Ordonanta Guvernului nr. 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara, cu modificarile ulterioare;
Contabilitate manageriala si cost de productie.
- Cerere de înscriere -F/RU-00-05/4 - Anexa 1
- Date de contact: telefon 021/2038200
e-mail: office@nuclearelectrica.ro

Descrierea companiei

Societatea Nationala Nuclearelectrica S.A. (“SNN”) este singurul producator de energie nucleara din Romania si de combustibil aferent tehnologiei utilizate, CANDU 6, compania fiind infiintata in 1998. Statul Roman este actionarul majoritar, detinand 82.49% din actiuni si alti actionari, 17,50%, dupa listarea la bursa a companiei in 2013.

Compania are sediul la Bucuresti si detine doua sucursale:
-Centrala Nuclearoelectrica Cernavoda care opereaza Unitatile 1 si 2 si care produce electricitate si furnizeaza energie termica. Unitatile 1 si 2 au o capacitate de 700 MWe fiecare si utilizeaza uraniu natural drept combustibil si apa grea ca moderator si agent de racire.
-Fabrica de Combustibil Nuclear Pitesti este producator calificat de combustibil nuclear CANDU 6 si acopera in intregime necesitatile de operare ale Unitatilor 1 si 2 CNE Cernavoda.
Publicat 29 iun. 2021 Expiră 29 iul. 2021
Nu îți face griji, poate joburile de mai jos îți pot fi de folos