Publicat 21 Ian 2021 | Reactualizat 11 Feb 2021 | Expiră 16 Feb 2021

Customer Insight Analyst

1 post
Expirat
Anunț inactiv

Acest anunț a expirat și nu este disponibil pentru aplicare.

Înapoi la joburi

Descrierea jobului

Our Marketing team is on the lookout for a new enthusiastic colleague to join them in the quest for digital transformation, improving customer journeys and expand new business opportunities by leveraging complex data analytics capabilities and comprehensive strategic thinking. The role covers the reporting division within Customer Strategy and Digital Business Generation department and is part of the NN Marketing team.

Responsibilities:

  • Design, implement and update complex cross-functional statistical models that support and steer business generation in accordance with strategic plans
  • Identify business needs and choose the optimal analytical methodology that responds to those needs; gather and deliver insightful information that supports those business needs; help shape, implement and steer data-driven decisions across multiple functional areas
  • Develop, track and report on strategic KPIs; analyze KPIs evolution and provide context, conclusions, and actionable recommendations on findings
  • Ensures that reporting activities are aligned with business short-term and long-term directions; ensures high performance, availability and reliability for all reporting activities
  • Perform database selection and segmentation for various Marketing and Communication campaigns; consult on campaign criteria in respect to customer journeys, the business strategy, company objectives and upcoming communication plans
  • Involved in Data Governance methodology, processes and implementation
  • Involved in strategic projects or initiatives; participates in requirement definition and User Acceptance Tests regarding different Marketing tools

Requirements:
  • Cumulated 3+ years experience in data analytics/ statistical data modeling/ data management/ big data manipulation
  • Solid PowerBI, Excel, Access, SQL and Azure Machine Learning knowledge (Python knowledge would be an advantage)
  • Analytical mindset and a strong passion for data; ability to see the big picture and tell a story through data
  • Excellent ability to manipulate and interpret big data, set up and track metrics and create comprehensive data visualizations
  • Excellent analytical and statistical modeling skills
  • Good understanding of customer behaviors, needs and the ability to align them with strategic initiatives
  • Good stakeholder management and pitching abilities
  • Ability to collaborate with cross-functional teams in order to find ways and means to support business goals
  • Fluent in English

What we may offer?
  • A team of experts that are willing to share good practices tips & tricks.
  • Cool location in a non-crowded aria of Bucharest, very close to the subway.
  • Work from home (fully remote in the current social context and afterwards 2 days per week/depending on the project)
  • Flexible hours (we get it…it’s not always easy to get up before the rooster)
  • Fresh fruits & a very good coffee (for some extra energy)
  • Surgery insurance & private healthcare & life insurance & voluntary pension (all because you really matter to us)
  • Development programs (do you want to grow? We stand by you.)
  • Extra vacation days according to your tenure (some extra vacation time doesn’t hurt)

Descrierea companiei

NN este o companie de asigurări și managementul investițiilor, activă în peste 18 țări, cu o puternică prezență în Europa și în Japonia.

Grupul NN din România, include activitățile NN Asigurări de Viață și NN Pensii, companii lider pe piețele de profil, și NN Investment Partners, numărul patru în topul companiilor de administrare a fondurilor mutuale din România.

Pentru noi, NN reprezintă un capitol nou și interesant în viața companiei, cu noi oportunități de dezvoltare. Promisiunea noastră este că vom continua să fim alături de clienții, angajatii si colaboratorii noștri, un partener apropiat și de încredere. Valorile noastre de bază sunt: ne pasă, suntem transparenți, ne dedicăm.

Valorile noastre sunt expresia lucrurilor noastre dragi, a ceea ce credem și a obiectivelor noastre. Ne unesc și ne inspiră. Și ne determină comportamentul zi de zi.

NN Romania in cifre:

2,2 milioane clienți unici de asigurări de viață, pensii obligatorii și pensii facultative Cote de piață decembrie 2016:

• Asigurari de viata: 32,6%

• Pensii obligatorii (Pilonul 2) - 36,5% în funcție de active

• Pensii facultative (Pilonul 3) - 50,2% în funcție de active

Expirat
Customer Insight Analyst  -  NN Asigurari de Viata

E timpul pentru un browser mai bun

De la 1 octombrie 2019, te informăm că site-ul eJobs.ro nu va mai putea fi accesat prin browser-ul Internet Explorer din cauza funcționalităților reduse ale acestuia. Accesează-ne cu încredere folosind unul dintre browserele mai moderne: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari sau Edge.

Am înțeles
close