Candidatul Ideal
- Fluency in English and Italian (at least B2 level);
- Good Excel skills;
- Customer Service or invoicing experience would be a plus;
- Problem solving skills and ability to deal with numbers;
- Team-worker attitude;
- Customer-oriented approach.
- Analytical thinking competencies;
- Solution focused.
Descrierea jobului
Management of contracts / prices / commercial conditions:
- Correct and timely setting of manual prices and commercial conditions based on contracts and KAM;
- Verification of contracts, price accuracy and commercial conditions;
- Performing internal control processes applicable to prices and commercial conditions based on contracts and KAM;
- Keeping the archives up to date for the contracts entrusted;
- Proposal for solutions to improve processes.
- Collecting the necessary information in the Michelin solutions IT system;
- Guarantee the billing process for the customers, including compliance of their tax provisions and accountants;
- Collection and analyzing the necessary data for the preparation of invoices, for all revenue streams;
- Calculation and validation of invoices at the expected deadlines (billing calendar).
- Analyzing anomalies;
- Issuing corrective documents;
- Analysis of errors generated by unfair prices or commercial conditions, as well as commercial gestures offered to customers or requests from them;
- Proposal for measures to correct these documents;
- Monitoring the reasons that generated the corrections in the related files and explaining them on request.
In Michelin we offer:
- Flexible work schedule and home-office options
- A customizable benefits package with options to choose: gym access, medical or dental services, private retirement pension, deduction of public transport costs, cultural activities vouchers etc.
- Private medical subscription;
- Life insurance;
- Lunch vouchers and discounts;
- Deduction of vacation costs.
How we recruit:
Once you submit your application, one of our recruiters reviews it. If your profile fits our role:
- We have a phone call to get to know each other;
- We hold assessments to see your language skills and competencies;
- We meet in a face to face (or online, depending the context) interview, with a recruiter and the hiring manager.
Descrierea companiei
Michelin, lider în domeniul anvelopelor, este dedicată îmbunătățirii sustenabile a mobilității bunurilor și persoanelor prin producția, distribuția și comercializarea de anvelope pentru fiecare tip de vehicul. Aceasta oferă, de asemenea, servicii inovatoare ce sprijină afacerile, servicii de mobilitate digitale și publică ghiduri de călătorie, ghiduri pentru hoteluri și restaurante, hărți și atlase rutiere. Grupul Michelin și-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin are în România peste 4500 de angajați, 3 fabrici, 2 la Zalău (Sălaj) și una la Florești (Prahova), o rețea comercială și un centru de servicii partajate în București. Începând cu anul 2018, Bucureștiul a devenit centru de coordonare a regiunii Europa Centrală (20 țări).
ÎMPREUNĂ, SUSȚINEM VIAȚA ÎN MIȘCARE.
De unde vin succesul și ideile? Suntem convinși că provin din inteligența colectivă.
Oamenii - angajații noștri - sunt sursa inovațiilor cu sens și durabile. De aceea, îi ajutăm să crească, să-și atingă potențialul și îi sprijinim să-și definească un parcurs profesional personalizat.
Ceea ce ne ghidează este spiritul nostru inovator, al tuturor, iar scopul nostru este să-l cultivăm și să-l încurajăm. Punem constant sub semnul întrebării status quo-ul și învățăm să facem lucrurile din ce în ce mai bine. De aceea, suntem încrezători că vom găsi răspunsuri la provocările viitorului. Aceasta este misiunea noastră ca angajator: să încurajăm inovația, să creăm o viață mai bună pentru fiecare dintre noi.
https://jobs.michelin.ro/