Analist Credite Non Retail - BC Bucuresti Sud

Oraș de lucru
Tipul job-ului
Nivel carieră
Salariu Nespecificat
Limbă străină
Permis conducere Nespecificat

Candidatul Ideal

Oare am pregatirea necesara ?

Cunostinte si experienta:
  • Experienta in analiza financiara, contabila si tehnici de analiza aplicate in activitatea de creditare aferenta clientelei persoane juridice
  •  Cunoastere produse , norme si proceduri asociate clientelei persoanelor juridice
  •  Cunoastere sisteme si aplicatii informatice specifice analizei dosarelor persoanelor juridice
  •  Cunoasterea legislatiei in vigoare in domeniul bancar
  •  Cunoastere limba engleza/franceza
  •  Abilitati de analiza si sinteza, acurateta;
  •  Cunoasterea mediului de afaceri local si sectorial
  •  Abilitati de comunicare / atitudine proactiva

Descrierea jobului

Probabil te intrebi:
Care vor fi responsabilitatile mele?


Activitate de creditare :
Impreuna cu managerul de clientela, contribuie la intocmirea dosarului de credit, este responsabil de identificarea si analiza principalelor riscuri asumate de banca prin relatia de creditare, propune solutii de mitigare a riscurilor identificate.
Analiza intocmita dezvolta elemente din urmatoarele arii (fara a se rezuma doar la acestea, daca este cazul):
  •  Aplica prevederiile legale privind cunoasterea clientilor (N3D1) si constituirea grupului de clienti;
  •  Evolutii macro-economice, sectoriale, reglementare dar si specifice activitatii/afacerii clientului (incluzand si actionariat, management, strategie)
  •  Analiza activitatii operationale (relatia cu furnizorii, clientii, alti parteneri, puterea de negociere, risc de concentrare) inclusiv aspecte legale (eventuale litigii majore de natura comerciala, solicitari deschidere procedura insolventa)
  •  Evolutia situatiei financiare a firmei (inclusiv impact variatie curs de schimb, variatie rata dobanda, CF, BVC, etc), riscul de lichiditate avand in vedere necesarul de finantare al ciclului operational si al programului investitional, finantarea altor nevoi de exploatare sau financiare, accesul la alte surse de finantare,
  •  Intocmirea cash flow MRAC pe modelul solicitat de banca
  •  Aspecte specifice tranzactiei propuse, coerenta generala cu politica de creditare si cadrul normativ intern
  •  Identificarea corecta a grupului de firme din care face parte clientul pentru care realizeaza analiza
  •  Urmareste indeplinirea conditiilor existente si impactul acestora asupra evolutiei clientilor
  •  Participa la intalniri cu clientii in vederea documentarii dosarelor de credit, asigura suport managerilor clientela pentru structurarea si argumentarea finantarilor;
  •  Se asigura ca dosarele de credit contin documentele mentionate in normele interne ale bancii, in functie de categoria de credit solicitata, solicita completarea acestora daca este cazul;
  •  Solicita informatii suplimentare, clarificari in raport cu propunerea de finantare prezentate si, in functie de necesitate, realizeaza o documentare suplimentara in raport cu solicitarea de credit, in baza surselor de informare interne si externe disponibile;
  •  Analizeaza si completeaza informatiile financiare in cadrul procesului de propunere a cotatiilor clientilor in baza standardelor Societe generale (STARWEB), conform cadrului normativ al Bancii.;
  •  Intocmeste notificarea de aprobare/respingere/insusire pentru clientii si creditele analizate;
  •  Incarca dosarul de credit in DCCIT si-l transmite pe circuitul de analiza si aprobare, potrivit procedurilor in vigoare;
  •  Poate raspunde direct RISC/CRA cu privire la solicitarile legate de partea de analiza financiara, pe baza informatiilor obtinute direct de la client si/sau managerul de clientela
  •  Intocmeste referate analiza privind bonitatea si solvabilitatea imprumutatului/codebitorului pentru creditele PF cu sursa de rambursare din dividende si/sau salarii din firma proprie, conform cadrului normativ al Bancii.

Activitate de monitorizare:
  •  Contribuie la monitorizarea porfoliului de credite inclusiv la actualizarea performantei financiare a clientilor potrivit standardelor BRD si respectiv Societe Generale;
  •  Are obligatia de a alerta imediat RISC privind orice evenimente de natura sa conduca la degradarea calitatii portofoliului de angajamente si cresterea riscului de contrapartida, pentru orice angajament din perimetrul gestionat
  •  La solicitarea superiorului ierarhic, intocmeste raportari conform normelor si instructiunilor in vigoare (de ex centralizare expuneri real estate, expuneri energie regenerabila, clienti irreguliere, etc)

Descrierea companiei

Si cateva detalii despre noi in cazul in care nu te-am convins pana acum:

BRD este o banca de forta, cu o traditie de peste 90 de ani in Romania., unul dintre marii finantatori ai IMM-urilor, precum si unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de corporate banking din Romania – lideri pe segmentul de credite sindicalizate la sfarsitul anului 2012.
Prin cei 8800 de angajati in 840 de unitati in toata tara, suntem alaturi de clientii nostri, fie ei tineri, seniori, salariati sau profesiuni liberale si companii, astfel incat impreuna cu noi sa-si realizeze planurile si proiectele de
Publicat 4 mai 2022 Reactualizat 17 mai 2022 Expiră 3 iun. 2022
Joburi similare

Folosim cookie-uri pentru a-ti oferi o experienta personalizata. Permite activarea acestora pentru a beneficia de avantajele lor.