|
01.11.2007 - prezent Departament: administrativ / logistica Titlu Job: inspector Responsabilitati: A. In domeniul protectiei copilului
- monitorizez si analizeaz situatia copiilor din unitatea adminitrativ teritoriala precum si modul de respectare a drepturilor copiilor, asigurand centralizarea si sintetizarea datelor si informatiilor relevante;
- realizez activitatea de prevenire a separarii copilului de familia sa;
- identific copiii aflati in dificultate, elaboreaz documentatia pentru stabilirea masurilor speciale de protectie a acestora si sustin in fata organelor competente masurile de protectie propuse, in vederea identificarii unei solutii cu caracter permanent pentru protectia copilului;
- realizeaz si sprijin activitatea de prevenire a abandonului copilului;
- identific si evalueaz situaţiile care impun acordarea de servicii si/sau prestatii pentru prevenirea separarii copilului de familia sa;
- elaborez documentatia necesara pentru acordarea serviciilor si/sau prestatiilor si acord aceste servicii si/sau prestatii;
- asigur consilierea si informarea familiilor cu copii in intretinere asupra drepturilor si obligatiilor acestora, asupra drepturilor copilului si asupra serviciilor disponibile pe plan local;
- asigur si urmăresc aplicarea masurilor de prevenire si combatere a consumului de alcool si droguri, de prevenire si combatere a violentei in familie, precum si a comportamentului delincvent;
- vizitez periodic la domiciliu familiile si copiii care beneficiaza de servicii si prestatii;
- inaintez propuneri primarului, in cazul in care este necesara luarea unei masuri de protectie speciala, in conditiile legii;
- urmaresc evolutia dezvoltarii copilului si modul in care parintii acestuia isi exercita drepturile si isi indeplinesc obligatiile cu privire la copilul care a beneficiat de o masura de protectie speciala si a fost reintegrat in familia sa;
- colaborez cu DGASPC în domeniul protecţiei copilului.
- colaborez cu diverse servicii specializate care au ca obiectiv respectarea interesul superior al copilului, si ajutatea familiei aflata in situatie de risc , marginalizata.
B. In domeniul persoanei adulte
- evaluez situatia socio-economica a persoanei, identific nevoile si resursele acesteia;
- identific situatiile de risc si propun masuri de preventie si de reinsertie a persoanelor in mediul familial natural si in comunitate;
- elaborez planurile de servicii privind masurile de asistenta sociala pentru prevenirea sau combaterea situatiilor de risc social, precum si pentru persoanele cu probleme psihosociale;
- intocmesc documentatia si propun plasarea persoanei intr-o institutie de asistenta sociala si facilitarea accesul acesteia in alte institutii specializate (spitale, institutii de recuperare, centre de protectie, etc.);
- identific si evaluez prevenirea si combaterea situatiilor care implica risc crescut de marginalizare si excludere sociala, cu prioritate a situatiilor de urgenta;
- colaborez cu diverse servicii publice sau alte institutii cu responsabilitati in domeniul protectiei sociale;
- tin evidenta, monitorizez lunar si intocmesc documentatia necesara beneficiarilor de indemnizatie de insotitor, asistentilor persoanali ai persoanelor cu handicap;
C. Indeplinesc orice alte atributii prevăzute de reglementarile legale in vigoare in domeniul asistentei sociale:
- Efectuez anchete la docmiciliul persoanei /familiei respective pentru solutionarea cazurilor care au ca obiectiv : curatela, tutela, divort, ordonanata prezidentiala, etc.
- Ma ocup de verificarea dosarelor privind ajutorul de incalzire a locuintei beneficiarilor din comunitate si centralizarea datelor. Realizari: - Am colaborat la intocmirea Strategiei comunei Blagesti 2013-2020 si la Proiectul " A doua sansa" . |