Gasirea listelor de clienti potentiali

 

I: Mi-am deschis o firma intr-un domeniu destul de competitiv si ma gandesc sa trimit prin posta cateva brosuri informative despre serviciile pe care le prestam. Unde pot gasi numele si adresele pietei mele tinta?

R: Societatile americane vor cheltui aproape $ 50 miliarde in acest an pentru publicitatea prin posta. De la vanzatori cu amanuntul pana la comercializantii de bunuri de consum si servicii, diferenta dintre succes si esec pentru firmele care se adreseaza clientilor acasa( vanzare directa ) e data de listele potrivite. O tinta bine definita va genera un raspuns cat mai precis pentru programul tau. Cota medie a raspunsurilor pozitive la publicitatea prin posta este de 5 procente, asa ca cei chestionati trebuie sa se potriveasca exact profilului tau de client. Inainte de a solicita aceste liste de la distribuitori, traseaza caracteristicile tintei, folosind date demografice ca varsta, sex si venit pe gospodarie, defineste-ti aria geografica. Poti decide, de exemplu, ca tinta ta este casatorita, proprietarul unei locuinte, avand o varsta de 50 si mai mult de ani, locuitor intr-o anumita regiune.

Companiile posesoare ale listelor numesc aceste date demografice “ selectii” si stabilesc un pret corespunzator. Listele sunt inchiriate la un cost pe mie (CPM) cu o taxa aditionala pentru fiecare selectie. Daca vrei sa urmezi si o campanie telefonica, vei avea de platit o taxa aditionala pentru lista cu numere de telefon.