Updateaza-ti CV-ul si castiga un Opel Corsa

Completeaza-ti CV-ul eJobs in proportie de minim 90% si poti castiga o masina
sau una dintre cele 4 city-breakuri saptamanale. Vreau un Opel

 
 

Zece sfaturi privind formulele de politete utilizate in e-mail-urile de afaceri

 

"Acest web minunat si salbatic! Toate ocaziile iti stau la discretie! Clientii abunda!". "Vor da gata serverul si voi avea atat de multe comenzi incat nu o sa mai stiu de mine!".

Ca proprietar al unei afaceri ai avut vreodata ganduri asemanatoare? Mai gandeste-te. Desi s-ar putea sa fie simplu pentru cativa, pentru cea mai mare parte nu se intampla asa. Deci cum te poti asigura ca afacerea ta va avea succes? Incearca sa aplici cateva formule de politete pe e-mail. Serios!

Multe dintre afacerile care au aparut pe internet nu au nici cea mai mica idee despre cum trebuie abordata una dintre cele mai importante probleme online: Serviciul cu Clientii. Ce importanta are serviciul cu clientii? Produsul e chiar aici impreuna cu formularul de comanda. Conteaza. Cumparatorii de pe net sunt totusi precauti. S-ar putea sa-ti trimita un mail mai intai sa vada daca vor primi un raspuns si cum va fi acel raspuns. S-ar putea sa puna intrebari pentru a vedea daca oferi suficiente informatii despre produsul/ serviciul tau si pentru a-ti starni entuziasmul pentru ceea ce vinzi. Afacerile vin si pleaca pe web si numai cei care dovedesc un interes si un entuziasm autentic fata de ceea ce vand vor supravietui. Daca cumparatorul este proprietarul unei afaceri ti-ar putea solicita sa faceti schimb de link-uri “ pentru a vedea cum ii tratezi cererea. Sau ar putea sa solicite o mostra gratuita. Si toate acestea vor fi facute cel mai probabil prin e-mail. Deci cum ai putea sa utilizezi formule de politete prin e-mail pentru afacerea ta online?
Iata 10 sfaturi de inceput: 1. Raspunde la e-mail cat mai punctual. Internet-ul este RAPID. Ofera oamenilor informatia intr-un timp mult mai scurt decat daca ar fi apelat la un mod mai traditional de a gasi ceea ce-si doreau. Clientii se asteapta la raspunsuri RAPIDE. Un interval de timp adecvat pentru trimiterea unui raspuns ar trebui sa fie de 48 de ore. Nu mai mult. Daca il tii pe client in asteptare o luna“ ia-ti gandul de la el. A DISPARUT.
2. Pe langa intrebarile obisnuite, raspunde si plangerilor clientilor cat mai repede. In decurs de 24 de ore. Nimic nu-l enerveaza mai tare pe client decat sa comande de la tine, sa primeasca un produs cu probleme, iar apoi sa trebuiasca sa astepte mai mult de o saptamana un raspuns cu privire la ce ar trebui sa faca in aceasta situatie. Daca raspunzi in mai tarziu de o zi unui client care are o plangere poti la fel de bine sa-ti iei adio de la viitoare vanzari catre acea persoana. Chiar daca nu stii ce ar putea sa faca clientul si/ sau tu pentru a rezolva problema, macar ia legatura cu acesta. Asigura-l ca te ocupi de problema si apoi APLICA acest lucru. Nu exista prea multe vanzari usoar pe net “ trebuie sa te straduiesti pentru fiecare si aceasta e o modalitate de a-ti indeplini obiectivul.
3. Trimite scrisori redactate intr-o maniera profesionala clientului sau potentialului client. Draga Domnule/ Doamna X este suficient. Atunci cand te adresezi unei alte firme de pe net si nu stii numele persoanei pe care trebuie s-o contactezi, incearca ceva de genul ATTN: Director de Marketing.
4. Daca oferi ceva GRATIS clientului, fie ca este vorba despre informatii sau mostre de produse, ai grija sa le trimiti. Daca trebuie sa le trimiti prin e-mail trimite-le in ACEEASI ZI. Daca nu reusesti sa trimiti informatiile zilnic dupa cum se cere, utilizeaza un autoresponder. Nu astepta doua saptamani pana ce potentialul client uita ca a auzit vreodata de tine. Daca trimiti o mostra gratuita, trimite-o in ACEEASI SAPTAMANA. Clientii se asteapta ca un pachet sau produs venit prin posta sa ajunga mai incet decat prin e-mail, dar nu mai tarziu de o saptamana.
5. Cand trimiti oferte de marketing unui client, prin e-mail, fara ca acesta sa le fi solicitat, incearca sa fi cat mai concis. Eu am invatat acest lucru mai greu. Oferta mea suna cam asa “ Daca v-ar placea sa achizitionati o reclama unica, personalizata si colorata pentru compania dumneavoastra “ si la un pret rezonabil comparativ cu ofertele traditionale de reclama online “ va rog trimiteti-mi un e-mail sau vizitati site-ul meu pentru mai multe informatii. Astfel, daca potentialul client este interesat, oferta nu-i este impusa inainte ca el sa fie gata sa o accepte. Clientii au destul timp sa se informeze. Si chiar asta ar trebui sa-ti doresti sa se intample, pentru ca astfel clientii au suficient timp sa-ti analizeze oferta. Si desigur, nu strica sa faci comentarii de bine pe site-ul lor si sa-ti spui parerea. :) De asemenea iti poate fi de folos sa comanzi unul din produsele companiei cata vreme le vizitezi site-ul.
6. Daca cineva iti trimite o oferta prin mail si nu te intereseaza produsul sau serviciul respectiv, nu folosii injurii. Daca nu te intereseaza, nu raspunde. Sau gandeste-te sa raspunzi cam asa: Draga Domnule X, Va multumesc pentru prezentarea serviciului dumneavoastra. Momentan nu am nevoie de astfel de servicii, dar voi retine cu siguranta oferta dumneavoastra pentru momentele cand v-as putea solicita serviciile. Si din moment ce mi-ati vizitat site-ul as dori sa va ofer o copie a _______(sau o mostra gratuita din planta noastra cea mai cautata) (sau 10% reducere pentru ceasurile din aur, oferta valabila doar pentru saptamana in curs). Ce poti obtine astfel? Poti transforma partea care incearca sa vanda intr-un cumparator potential. In primul rand vor aprecia faptul ca le-ai trimis un raspuns personal. Si s-ar putea sa-ti cumpere produsul la care faci reducere!
7. Daca cineva iti ofera un premiu, un titlu sau o alta forma de comunicare pozitiva, MULTUMESTE “ LE. Si cat mai curand. Persoana care a oferit companiei tale acel premiu sau mentiune speciala nu era obligata sa faca acest lucru. Poti stabilii relatii foarte bune cu ei daca le trimiti imediat un e-mail prin care sa-ti exprimi multumirile. Pana la urma cat dureaza sa faci lucrul asta? Iti ia trei secunde sa scrii multumesc si sa apesi pe send.
8. Pastreaza legatura. Daca corespondezi prin e-mail cu un client in privinta unei anumite probleme, ai grija sa pastrezi legatura in permanenta pana ce problema se rezolva. Clientul va aprecia atentia acordata atat lui cat si problemei respective.
9. Niciodata sa nu te adresezi clientului pe un nume gresit. Uita-te intotdeauna la scrisoarea lor, retine cum se scriu numele persoanelor respective si scrie-le corect la randul tau. Numele unei persoane este o trasatura individuala, specifica fiecaruia. Cand cineva li se adreseaza dupa un nume gresit sau scris gresit, oamenii au tendinta sa creada ca nu li se acorda suficienta importanta, sau ca nu esti atent la detalii“ nu este o trasatura buna de afisat pentru un vanzator online.
10. Aminteste-ti mereu modul in care te porti cu oamenii online fie in cadrul e-mail-ului, listelor de mail sau grupurilor de stiri se va reflecta asupra ta. Daca faci comentarii negative despre un alt vanzator online, clientul ar putea sa-si piarda respectul pentru tine ca om de afaceri. Pana la urma cine-i poate garanta ca urmatoarea remarca negativa nu va fi facuta pe seama clientului respectiv?

Ai auzit ca Clientul are intotdeauna dreptate si Clientul este pe primul loc. Ambele afirmatii ar trebui sa fie respectate in afacerile online, la fel cum ar trebui sa fie respectate daca ai fi fata in fata cu respectivul client la sediul firmei. Pentru ca pentru fiecare afacere online, apar altele in fiecare zi drept competitie. Si cine vor fi castigatorii? Cei care sunt politicosi si respectuosi cu toata lumea online.